Swedbank

Seminarium på Pride House 2009: Vad gör mångfald till en framgångsfaktor?

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2009 09:06 CEST

Inbjudan 27 juli 2009

Som en av huvudsponsorerna till Stockholm Pride Festival bjuder Swedbank in till ett seminarium om mångfald och jämställdhet. Swedbank kommer tillsammans med antimobbningorganisationen Friends diskutera normer, mångfald och hur ett öppet förhållningssätt kan leda till lönsamhet. Vilka är beröringspunkterna? Och vad innebär egentligen ett öppet förhållningssätt och hur leder samhällsengagemang till framgång?

Var: Pride House, Kulturhuset, Stockholm, Stora Scenen
När: Måndagen den 27 juli, kl 15:00 - 15:45

Medverkar gör Kjell Hedman, chef för Swedbanks svenska bankrörelse, Amanda Jackson, Human Resource på Swedbank och Jacob Flärd från Swedbanks samarbetspartner Friends. Moderator är Tobias Wagner, kommunikationschef i Swedbank-koncernen.

Välkommen!

För ytterligare information:
Tobias Wagner, Kommunikationschef, Swedbank, tfn: 070-259 12 65
Christer Wickström, projektledare Sponsring & Event, Swedbank, tfn: 0708-80 81 30

Swedbanks vision är att vara den ledande finansiella institutionen på de marknader vi är verksamma. Swedbank har totalt ca 9,4 miljoner privatkunder och ca 600 000 företagskunder med 419 kontor i Sverige, 278 kontor i de baltiska länderna samt 215 kontor i Ukraina. Koncernen har även verksamhet i Helsingfors, Kaliningrad, Köpenhamn, Luxemburg, Moskva, New York, Oslo, Shanghai, St Petersburg och Tokyo. År 2008 uppgick balansomslutningen till 1 812 miljarder kronor och antalet anställda var cirka 21 000. Läs mer om Swedbank på www.swedbank.se.