AFA Försäkring

Seminarium: Trygghet vid omställning - hur fungerar omställningsförsäkringarna idag och hur ser framtiden ut?

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2014 08:15 CET

Vid ett seminarium hos AFA Försäkring den 11 februari reder AFA Försäkring, Omställningsfonden, Trygghetsrådet (TRR), Trygghetsstiftelsen och Trygghetsfonden (TSL) ut begreppen kring omställningsförsäkringar och diskuterar framtiden för försäkringarna.

Omställningsförsäkringar fungerar som stöd för de uppsagda, företagen och facken vid uppsägningar. Försäkringarna ingår i de avtal som slutits för olika arbetstagargrupper på arbetsmarknaden.

Vad gäller för de som jobbar inom kommun och landsting, för de privatanställda tjänstemännen, de statligt anställda och för de privatanställda arbetarna? Vilka är framtidens utmaningar?

Medverkande: Anita Johansson, områdeschef Försäkring AFA Försäkring, Michel Normark, avdelningschef Analys och Försäkringsvillkor AFA Försäkring, Lars Hallberg, vd Omställningsfonden, Calle Leinar, vd TRR, Caroline Söder, vd Trygghetsstiftelsen och Tomas Petti, vd TSL.

Seminariet kommer att videoinspelas och finnas tillgängligt från den 12 februari på www.afaforsakring.se/Forebygger/Seminarier1/

Media hälsas välkomna att närvara vid seminariet.
Anmälan görs till Rolf Eriksson, senast 10 februari.

Tid: tisdagen den 11 februari kl. 8:30-10:15
Vi kommer att servera kaffe och smörgås från kl. 08.00

Plats: Hörsalen nb, Klara Södra Kyrkogata 18, Stockholm

Kontakt:
Rolf Eriksson, Presschef AFA Försäkring, 08-696 48 16, 070 893 95 77, rolf.eriksson@afaforsakring.se

AFA Försäkring ger trygghet och ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. Våra försäkringar är bestämda i kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter och vi försäkrar drygt fyra miljoner människor i privat näringsliv, kommuner, landsting och regioner. AFA Försäkring drivs utan vinstsyfte och förvaltar cirka 200 miljarder kronor. En viktig del av vår verksamhet är att stödja forskning och projekt som aktivt syftar till att förbättra arbetsmiljön. AFA Försäkring har cirka 600 medarbetare och ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. www.afaforsakring.se