EXPRESSIVE ARTS STHLM AB

SEMINARIUM / WORKSHOP MED ESTHER PEREL 6-7 OKTOBER 2008

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2008 10:47 CEST

Esther Perel, familjeterapeut och författare till boken "Vill ha dig" kommer att hålla ett seminarium i Stockholm.

Är det omöjligt att ha ett bra sexliv i en långvarig relation? Esther Perel skriver om problemet som få talar öppet om: Spänningen med sex försvinner med tiden inom många parförhållanden. Och det spelar ingen roll om du är ung, gammal, hetero eller homo, gift eller sambo. Det finns inget enkelt facit. Hennes nyligen till svenska översatta bok "Vill ha dig - Att hålla lusten levande i långa förhållanden" visar på olika lösningar. Boken bygger på Perels långa erfarenhet som parterapeut och ger många exempel på hur par återupptäcker lusten till varandra. Det är inte en bok om olika sextekniker - det är ett filosofiskt och psykologiskt resonemang om sex, känslor och vardag.

Esther Perel är par- och familjeterapeut med tjugo års erfarenhet av att arbeta med parterapi. Hon kommer ursprungligen från Belgien och är sedan många år bosatt och verksam i New York där hon nyligen blivit invald i The Society for Sex Therapy and Research (SSTAR), den mest betydelsefulla sammanslutningen av sexologeri USA.

Hennes bok väckte stor uppmärksamhet både i USA och i svenska medier när den utkom hösten 2007.

Datum: 6-7 oktober 2008
Tid: 09.00-17.00