Prylstaden.se

​Senaste nytt från Asgari Of Sweden - Låt oss presentera: Asgari 1080POE Utomhus IP-kameran

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2019 13:15 CEST

Ny version av tidigare Asgari 1080PRO, här är Asgari 1080POE!

Den nylanserade Asgari 1080POE är en förbättrad version av den tidigare succén Asgari 1080PRO. Nu kan vi stolt presentera denna kamera med betydelsefulla och förbättrade funktioner. Med stöd för Amazon Alexa och en ny rörelse-detekterings AI är denna Utomhus IP-kamera i framkant när det kommer till prestanda och teknologi. Med en slimmad design och live-övervakning i mobilen, surfplattan eller på datorn är denna Utomhus IP-kamera bland de bästa i branchen. Genom att använda Asgari 1080POE kan man helt klart säkerställa att övervakningen tas till en helt ny nivå.

Asgari 1080POE - Utrustad med AI Human Detection

AI Human Detection är en funktion som länge efterfrågats av våra kunder. Med den nya teknologin kan rörelsedetektorerna i Utomhus IP-kameran själv urskilja och bestämma olika objekt. Till exempel är inte blåsande träd eller förbli flygande fåglar längre ett problem. Däremot kommer inte människan undan bilden, med den sylvassa rörelsedetektorerna kan kameran själv identifiera en människa och larma användaren direkt när det verkligen gäller. Tack vare denna förbättring existerar inte falskt-alarm och när push-notifikationerna kommer gäller det att vara beredd.

Asgari 1080POE - Nu med stöd för Amazon Alexa

Utomhus IP-kameran är integrerad med G2EP och Amazon Alexa´s röstkontroll för att röstaktivera videoinspelning. Har du en Amazon enhet kan du nu med den nya funktionen be Alexa att till exempel ”live-streama video”.

Asgari 1080POE - Power Over Ethernet (POE)

Att slippa onödigt mycket sladdar och kablar är inte bara praktiskt, det går även att få en stilrenare installation. Med hjälp av POE teknologin kan man med Asgari 1080POE Utomhus IP-kameran strömförse via en Ethernetkabel. Det innebär att man kan slå två flugor i en smäll, förse kameran med ström och ha en säker internetanslutning. Kameran är även utrustad med Wifi om det önskas.

Sensorer och vidvinkel

Asgari 1080POE Utomhus IP-kamera är utrustad med FullHD-sensor som presterar enastående video i 1920x1080. Inte nog med att sensorn är fenomenal med tanke på video eller bild, sensorn är även utrustad med Wide Dynamic Range (WDR). WDR är en teknik som förbättrar video och bilder i svårare ljusförhållanden. Det betyder att till exempel mörka eller ljusa områden inte är något problem. Därför spelar det mindre roll om det är skymningen eller om kameran utsätts för motljus. Denna kamera aktiverar även IR-cut filtret under dagtid som tar bort IR-ljus och ger en tydlig bild.

Asgari 1080POE är även försedd med högpresterande IR-mörkerseende med 30 stycken infraröda LED-lampor som gör det möjligt att visa bilder och video i total mörker upp till 20m.

Med sin vidvinkel på hela 105° är det enklare att övervaka större områden med skarp skärpa. Detta betyder att denna kamera levererar bättre prestanda än tidigare modeller av Utomhus IP-kamerorna.

Asgari och appen

Asgari har utvecklat en användarvänlig app i både Andriod och IOS för att övervaka direkt i mobilen eller surfplattan. Tydliga instruktioner medföljer Asgari 1080POE Utomhus IP-kamera för att snabbt och enkelt komma igång med övervakningen på din enhet. Detta ger dig full kontroll över din övervakning med Push-notifikationer vid olika situationer.

En annan fördel med att välja Asgari som system och den användarvänliga appen är att systemet tillhandahåller ett fullt kompatibilitet med det övriga sortimentet från Asgari. Det gäller IP-kamerorna så som Asgari 1080P, PTG4 och PTZ-80IR G2. Det innebär att man enkelt kan styra den kameran som önskas eller live-streama vald kamera.

Beställ idag!

Asgari 1080POE Utomhus IP-kamera finner ni hos Prylstaden.se för enbart 2.499:- med 1-2 dagars leveranstid.

Stort fokus på övervakning

Prylstaden har stor fokus på övervakningskameror och tillhandahåller alla de senaste produkterna inom övervakning till de garanterat lägsta priserna. Vi är experter inom övervakning och ger er gärna kostnadsfri rådgivning och konsultation om vilken övervakningslösning ni behöver för att utföra det jobb ni önskar.

Om återförsäljaren

Prylstaden är experter på övervakning. Vi erbjuder alltid de mest aktuella och innovativa produkterna inom dolda kameror och spioneri till Sveriges lägsta priser. Handlar du i vår webbshop, som är certifierad av Trygg E-handel och Svensk Distanshandel, har du alltid 30 dagars öppet köp och 1 års garanti på din beställning. Dessutom arbetar vi med snabba leveranser och en fast fraktkostnad på endast 39 kronor. Vill du ha mer information om produktlanseringar samt ta del av spännande tävlingar, produkttester, erbjudanden och intressanta artiklar ska du besöka vår nystartade blogg, Prylbloggen.