Lineum AB

Senaste nytt: Lineum AB tecknar avtal med Sante

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 15:21 CET

Lineum AB (publ) som arbetar med naturligt innovativa livsmedel har tecknat ett avtal med livsmedelsföretaget Sante. Avtalet innehåller samarbete om produktutveckling och gemensam marknadsföring av innovativa och hälsosamma livsmedel.

Sante som är en ledande leverantör av bland annat müsli och frukostflingor är ett träffsäkert val av samarbetspartner och passar in i Lineums koncept om hälsosamma livsmedel. Genom samverkan kommer Lineum att marknadsföra Sante’s produkter på den nordiska marknaden och Lineum kommer inom en tolvmånadersperiod att utveckla nya hälsosamma koncept vid Sante’s produktionsanläggningar.

Lineum som har som affärside att tillhandahålla marknaden och marknadsföra hälsosamma livsmedel, kommer med den nya partnern i snabbare takt komma ut med produkter som kan nå en bred kundgrupp. För att nå ut med konceptet kommer Lineum att starta en ny rikstäckande säljorganisation inom kort.

Lineum har idag en bred portfölj med produkter som spänner ifrån den innovativa sugpastillen Phei 7, specialbehandlat mjöl för bagerier och glutenintoleranta, matoljor och nu med det nya samarbetet ett brett sortiment inom livsmedel för frukost.

Lineum är ett innovativt livsmedelsföretag som sätter enkelhet och proaktiva livsmedel i fokus och vi vill genom kunskapsspridning förmedla smidiga och förebyggande åtgärder som skapar bättre hälsa och välbefinnande. Lineum ska tillhandahålla och erbjuda alla människor prisvärda och naturligt intelligenta livsmedel som stämmer överens med människors ökade efterfråga om en sund livsstil och önskan om ett hållbart samhälle.

Borås 26 januari 2010

För mer information eller svar på frågor kontakta:

www.lineum.se - info@lineum.se eller VD: Klaus Waris

Lineum AB (publ), 556746-2659