film2home

Senaste TV-serierna från HBO på film2home

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 11:44 CEST

film2home och HBO Nordic har ingått ett avtal vilket ger film2home’s kunder en unik tillgång till HBO serier redan dagen efter USA-premiär. Detta är ett viktigt steg för film2home i sin strävan att kunna erbjuda allt premiummaterial, vare sig TV-serier eller film, under en och samma tjänst.

Som den utvalda hyrfilmstjänsten för visning av HBO serier online, kommer film2home kunna erbjuda ett ännu mera attraktivt utbud av underhållning i sin tjänst. De som väljer att utnyttja sitt HBO-abonnemang på film2home har förutom tillgång till de bästa serierna också möjlighet att se mer än 4000 filmer under ett och samma tak.

-          Vi vet att många av våra kunder älskar TV-serier, och är naturligtvis mycket glada att nu kunna erbjuda dem de senaste avsnitten av de hetaste TV-serierna redan dagen efter sändning i USA. Vårt fokus är att erbjuda våra kunder all den bästa underhållning för att bli den enda underhållningstjänst kunden behöver, säger Josefine Envall, ansvarig för film2home på Bonver Entertainment.

Online eller i butik
film2home finns idag i över 800 butiker i Sverige och 500 butiker i Norge, som under hösten kommer att börja sälja det nya HBO abonnemanget. Kunden väljer sedan själv beroende på behov om filmen hyrs i butik eller online.

-          film2home har ett stort nätverk av butiker runt om i hela Norden, och en betydande kundkrets som vi gärna introducerar vårt abonnemang till. Vi är glada att tillsammans med dem kunna presentera ett så starkt erbjudande som inkluderar både ny film och TV-serier, säger Hervé Payan, VD på HBO Nordic.

Hitta rätt TV-serie
Tid är dyrbart och film- och TV-serie smaken skiljer sig från person till person. Med över 1000 timmar TV-serier och 4000 filmer i utbudet kan det bli svårt för kunden att välja. Just därför utvecklade film2home den prisbelönta rekommendationsmotorn MovieMatch. Genom att jämföra dina betyg med miljontals andra personliga betyg, rekommenderar den underhållningen som borde passa just dig. Självklart kommer även alla TV-avsnitt vara inkluderade i rekommendationsmotorn så att MovieMatch, på en skala från 1 till 5, förutsäger vad du kommer tycka om filmen eller avsnittet.

För mer information kontakta
Josefine Envall, film2home: josefine.envall@bonver.com, +46 (0)8 766 7800 eller +46 (0)70 269 54 37
Kristin Bodin, MSL Group (HBO Nordic): kristin.bodin@mslgroup.com, +46 (0)735 090909

Se även vårt newsroom på Newsdesk www.mynewsdesk.com/se/pressroom/film2home samt www.film2home.se

film2home är Nordens enda tjänst för att köpa eller hyra film i butik och på nätet. I 800 svenska butiker och på film2home.se, kan du välja bland tusentals filmer, direkt över internet eller på DVD och Blu-Ray.

Utöver webbtjänsten film2home.se och i butiker runt om i Sverige, erbjuder film2home även film via mobil, SmartTV och IPTV. film2home strävar efter en bättre tillgänglighet och goda filmupplevelser.

film2home finns i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi erbjuder film från de globala filmjättarna samt från en mängd mindre filmbolag i och utanför Norden.

Läs mer på www.film2home.se