SEQR

SEQR intregreras i Vismas butiksdatasystem

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 22:09 CEST

Nasdaq OMX-noterade Seamless har tecknat avtal med Visma om den mobila betalningslösningen SEQR. Avtalet innebär att handlare inom livsmedels- och detaljbranschen som använder Vismas kassasystem enkelt kan erbjuda sina kunder betalning via mobilen. För Seamless innebär det att bolaget får transaktionsavgifter för varje betalning som görs via SEQR.

Visma förenklar och automatiserar affärsprocesser, bland annat genom att leverera programvara, betalningstjänster och butiksdatalösningar. Koncernens produkter och tjänster används av 340 000 nordeuropeiska kunder och 5 749 miljoner norska kronor omsattes under 2012.

— Vi är mycket glada över att SEQR nu finns tillgängligt i Visma Retails kassasystem. Tack vare Vismas mycket starka position bland Skandinaviens livsmedels- och detaljhandelskedjor ges nu ännu fler användare möjligheten att uppleva hur enkelt det är att betala med mobilen, säger Peter Fredell, koncernchef och VD för Seamless och fortsätter:

— Handlarna får nu en möjlighet att slippa kortföretagens höga avgifter. Dessutom får de en mycket säker lösning.

Avtalet innebär att SEQR från och med idag kommer att ingå som en valbar funktion i de flesta av Visma Retails butiksdatasystem.

— Vi har märkt av ett stort intresse för SEQR bland våra kunder och kan konstatera att lösningen har den teknik, snabbhet och säkerhet som krävs i vår bransch. SEQR är användarvänlig och kan börja användas i butikerna utan att handlarna behöver investera i extra, ofta kostsam, utrustning. Dessutom erbjuds handlarna en fantastisk möjlighet att effektivisera och sänka sina transaktionskostnader, säger Sven Arnquist, Sverigechef för Visma Retail.

Att betala med SEQR är mycket enkelt. Allt kunden behöver göra är att med hjälp av appen SEQR skanna en QR/NFC-kod uppsatt vid kassan och sedan godkänna betalningen med en pinkod. Dessutom kan kunden få alla sina kvitton samlade i mobilen.

Sverigechef för Visma Retail.

SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner. Grundat 2001 och verksamt i 30 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. Du kan handla med SEQR på bland andra Hemköp, Willys, Tempo, McDonald’s, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se