Universal Music Sweden

Serenades - släpper debutalbum i slutet av sommaren och spelar på festivaler. Samt ny "Birds" remix av Dan Lissvik.

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2011 14:49 CEST

Den 24:e augusti släpps nya duon Serenades debutalbum ”Criminal Heaven” på återuppstådda kultlabeln Stranded (Håkan Hellström, Anna Järvinen, Graveyard). Nyfikenheten kring Serenades är stor och det är helt i sin ordning. När två av Sveriges mest framgångsrika indiehövdingar teamar upp för att skriva ett soundtrack till vajande palmer är det naturligt att vi flockas kring dem för att se åt vilket håll blodet flyter. Första smakprovet den briljanta singeln / ep:n "Birds" har hyllats och ligger betongfast på P3:s A-lista.

Nu har Dan Lissvik - en halvan av Göteborgs duon Studio - gjort en dansig upptempo remix av "Birds".

Med Serenades har Markus Krunegård och Adam Olenius har lämnat sina bekvämlighetszoner för att låta sina stämmor harmonisera till svulstiga britpopstråkar och tillbakalutad Kalifornisk västkustpop. Laakso och Shout Out Louds i all ära men ibland behövs det en stadig injektion av något nytt och det är precis det som Krunegård och Olenius har skapat med Serenades.

Serenades genomförde sin hyllade debutspelning nyligen på Södra Teatern i Stockholm med 10 personer på scen med allt från stråksektion, körer till saxofon  m m. Det är med denna uppsättning som bandet kommer att spela följande sommarfestivaler:

28 Juni                 Where The Action Is, Göteborg

29 Juni - 2 juli     Peace & Love, Borlänge

26-27 Augusti     Popaganda, Stockholm

Lyssna på nya remixen här

Video och free download