Serendipity Ixora AB

Serendipity Innovations mottar pris av H.M. Carl XVI Gustaf

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 14:29 CEST

Foto: David Lorans

Under en cermoni på Stockholms slott igår eftermiddag tilldelades Serendipity Innovations grundare, Saeid Esmaeilzadeh och Ashkan Pouya, rikspriset Årets Nybyggare i kategorin Pionjär av H.M. Carl XVI Gustaf.

Priset, som sponsras av Investor, SEB och ALMI Företagspartner, är ett initiativ av IFS och delas ut till en person med utländsk bakgrund som bott i Sverige under en längre tid och som genom hårt arbete har lyckats skapa ett tillväxtföretag som står för nytänkande i sin bransch.

- Vi är otroligt glada över att ha fått denna fina utmärkelse. Att få erkännande för något som man brinner för och jobbar hårt med är något som berör och ger energi för fortsatt arbete, för oss och för våra medarbetare, säger Saeid Esmaeilzadeh, VD på Serendipity Innovations.

Serendipity Innovations arbetar med att bygga forskningsintensiva bolag i samarbete med världsledande forskare och drivna entreprenörer. Sedan starten 2004 har Serendipity Innovations byggt och drivit över 10 bolag som idag är verksamma inom områden som miljöteknik, bioteknik, medicinteknik och förnyelsebara energiformer.

För mer information: Saeid Esmaeilzadeh, VD Serendipity Innovations AB, +46(0)7071870 61