Serieplaneten

Serieblaskan - VAL Special med Politikerintervjuer ute nu!

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 13:04 CEST

Serieblaskans VAL special
Innehåller förstås serierelaterade val-nyheter! Bl a skriver vi om att Kulturministern inte vill ge kulturstöd till serier. Läs mer på sidan 15 i Serieblaskan.

Serieblaskan innehåller också serierelaterade intervjuer med företrädare från alla riksdagspartier, läs bla vilka Thomas Bodström (S), Per Gahrton (MP) och Lars Ohly (V) skulle vara om de var en seriefigur. Se också de fina teckningarna av partiernas företrädare.

En annan nyhet är att den svenska mangan Kick Off! som vunnit flera priser nu har lagts ned av förlaget efter endast två utgivna delar. Kanske är det bara en time-out? Läs mer på sid 32 i Serieblaskan

Serieblaskan har intervjuat Bud Grace, som också hjälpt oss att göra omslaget till denna upplaga av Serieblaskan, se bild av framsidan. Bud är skaparen av den världskända serien Ernie.

Serieblaskan har inte mindre än 11 st recensioner av serier med i tidningen

Serieblaskan har också intervjuat Tony Cronstam som gör den svenska serien Elvis.

Serieblaskan uppmärksammar Blondie 80 år, Knasen som fyller 60, och MAD som firar 50. Serieblaskan Nr 3 - 2010 innehåller också artikeln om Hulk, är han ett missförstått monster?

Serieblaskan är en tidskrift som innehåller artiklar intervjuer och reportage om allt som berör ämnet tecknade serier, högt och lågt, från Kalle Anka till X-men och allt däremellan som Redaktionen bedömer har ett nyhetsvärde, eller på annat sätt passar in. Serieblaskan är ett måste för alla som är intresserade av att läsa serietidningar.

Serieblaskan finns att köpa hos Seriebutiker och välsorterade Tidningsbutiker

Serieplaneten ger ut serietidningar och Serieblaskan - tidskriften om serietidningar.