Hyllie IK

Seriepremiär för Hyllie IK lördag 13 april

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2013 22:44 CEST

Hyllie IK åker till Bromölla med följande trupp.

Målvakter -  Marcus & Malte
Backar - Tomas, Calle, Anders E, Eric, Andreas, Mackan
Mittfältare - Seath, Jonas, Joel, Daniel C, Gustav, Ludde
Forwards - Abbe, Adam, Igor , Toni B.

Träningsmatcherna har överlag varit mot lag i högre serier. jämna resultat och egentligen bara en dipp mot div 4 laget Husie IF . Likt i serien under fjolåret förlust med 1-0.

Ledarstaben med Christian Lind i spetsen har en trupp i år med såväl bredd som spets. Som nykomling är det alltid svårt att veta var man står.

FC Höllviken och IFK Trelleborg ses som favoriter i serien med Olympic säkert som en utmanare. Var står Kristianstad och Österlen lagen ? Det kommer spelas mycket bra fotboll på Hyllie IP när väl gräset blir grönt.

IFÖ Bromölla IF - Hyllie IK, Lördag 15.00.

Bild: Bengtsssons Maskin AB - En av Hyllie IK:s sponsorer 2013. Välkommen i laget.

Hyllie IK är en klubb som både satsar på en bred ungdomsverksamhet och samtidigt ha en ambitiös och tydlig målsättning för A-lagen. Inställningen är att alla är välkomna att träna och spela matcher. Hyllie IK håller igång mer än 25 lag i åldersgrupper från de yngsta födda 2006 till våra seniorlag för herrar och damer som båda spelar i division 4. Totalt har Hyllie IK mer än 600 medlemmar i föreningen.

Hyllie IK bildades 1930 och då hette klubben Vintrie IK och verksamheten bedrevs i Vintrie. Verksamheten flyttades till Hyllie 2004 och namnet ändrades till Hyllie IK 2008. Färgerna är de samma idag, grön-svart randigt, som vid starten 1930.

Vår filosofi är att med glädje kommer resultat, och med resultat kommer glädje.