ServiceFinder

ServiceFinder storsatsar på radio, efter smyglansering!

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2016 10:52 CET

Sveriges största tjänsteförmedlare ServiceFinder tar upp sin marknadsoffensiv och sätter igång en rikstäckande radioreklamsatsning.

Kampanjen pågår under 2016 med hög frekvens, och efter en smyglansering i januari och februari så kommer ServiceFinders radioreklam höras rikstäckande på Bauer Medias radiokanaler Mix Megapol, NRJ och Rockklassiker.

Varje vecka beräknas kanalerna nå över 2,3 miljoner lyssnare, och med en hög upprepningsfrekvens får ServiceFinder stora möjligheter att stärka både sin position på marknaden och sitt varumärke.

– Efter ett fantastiskt resultat förra året så satsar vi nu stort för att springa ifrån våra konkurrenter. Vi vill med dessa kampanjer få fler företag att ansluta sig och få in riktigt bra uppdrag under 2016. Vårt långsiktiga mål är att vara top-of-mind i Sverige när det kommer till tjänsteförmedling, och med radiokampanjen kommer vår målgrupp höra oss varje dag under hela året, säger Vishal Nanda, marknadschef på ServiceFinder.

I reklamen använder sig ServiceFinder av användarhistorier, där storys från tidigare användare förmedlar hur enkelt de fått hjälp att hitta snickare, målare eller flytt- och städfirmor via offerttjänsten.

Senast bolaget annonserade i radio var under 2013 till 2014 och var då en välkänd annonsör med jingeln ”Ja med servicefinder.se är det snabbt, enkelt, tryggt”.

Radioreklamen har producerats av Dobedai.

Vishal Nanda

Marknadschef på ServiceFinder

vishal.nanda@servicefinder.se

ServiceFinder hjälper konsumenter att få gratis offerter från erfarna och seriösa företag. Några av de mest populära tjänsterna är hantverkare, städning, flytthjälp och badrumsrenovering. ServiceFinder är marknadsledande i Sverige, och samarbetar med några av landets största varumärken, bland annat Blocket, Aftonbladet och SvD. Sedan augusti 2011 är ServiceFinder en del av Schibsted Media Group, som är en av Nordens största mediekoncerner.