ServiceNow

​ServiceNow lägger till Microsoft Azure till molnhanteringslösningarna

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 12:18 CEST

Företag får total kontroll över tjänster i offentliga, privata och hybridmoln

ServiceNow (NYSE: NOW), molntjänstföretaget, tillkännagav idag att deras hanteringslösning för molnet nu stöder Microsoft Azure. Detta ger företag omfattande översikt och kontroll över deras Microsoft-molninfrastruktur. Organisationer som använder offentliga, privata och hybridmolntjänster kan lätt ta kvalitets-, säkerhets- och överstämmelsefrågor med en beprövad hanteringslösning.

Organisationer vänder sig till molnplattformar som Azure för att nå nya marknader, driva konkurrenskraft, och dramatiskt minska IT-kostnader. Enligt IDC kommer utgifter för IT-infrastruktur för offentliga molnbaserade miljöer växa 14,1 % med en beräknad spendering på mer än 24,4 miljarder $ år 2016.[1] IT-avdelningar sträcks till sina gränser för att försöka möta interna krav, ha koll på utgifter och upprätthålla efterlevnad och säkerhet. De har helt enkelt inte de verktyg eller processer som behövs för att effektivt hantera den ökande mängden molnresurser.

Genom att stödja Azure, erbjuder ServiceNows Cloud Management ett enda hanteringsgränssnitt som automatiserar och förenklar hela molntjänstslivscykeln.

Med ServiceNow kan IT-avdelningar:

• Använda ett enda registersystem för att automatisera molnhanteringsprocesser i molntjänster.
  • Standardisera molninfrastrukturmallar och göra dem tillgängliga för självbetjäningsförfrågningar och automatisk etablering i en tjänstekatalog
  • Förstå den totala kostnaden för ägandet av offentliga molntjänster, så att branscher effektivt kan hantera kostnader.
  • Tillhandahålla ledning för molnresurser och skyddsräcken för att säkerställa slutanvändaröverensstämmelse med IT-kontroller och standarder.

"Med Microsoft Azure arbetar vi för att ge kunder den mest flexibla molnplattformen som finns tillgänglig," säger Steve Guggenheimer, vice vd och huvudevangelist, Microsoft. "Vi är entusiastiska över funktionerna som ServiceNow för till Azure, som erbjuder ökade alternativ för kunder att behålla kontrollen över sina molntjänster."

"Att utnyttja en molnmiljö som Microsoft Azure för snabb programutveckling erbjuder företag enorm flexibilitet för att främja innovation", säger Dave Wright, strategidirektör, ServiceNow. "Dock kan denna lätthet och snabbhet snabbt överbelasta en IT-organisation. Våra gemensamma kunder har nu verktygen för att snabbt driftsätta sina molnresurser och samtidigt också behålla kontroll och överensstämmelse i alla offentliga, privata och hybridmoln."

För mer information, besök vår webbplats:

ServiceNow Cloud Management

ServiceNow IT Operations Management

Om ServiceNow

ServiceNow förändrar sättet människor arbetar på. Med en tjänsteorienterad inriktning på de aktiviteter, uppdrag och processer som arbetsdagen består av hjälper vi det moderna företaget att fungera snabbare och få bättre skalbarhet. Kunder använder vår servicemodell för att fastställa, strukturera och automatisera arbetsflödet, göra sig av med beroendet av e-post och kalkylprogram för att omvandla leveransen och hanteringen av tjänster för företaget. ServiceNow förser med servicehantering för företagets alla avdelningar inklusive IT, personalavdelning, anläggningshantering, fälttjänster och annat. Vi levererar en alltid-på-upplevelse med ljusets hastighet via vårt företagsmoln – byggd för att hantera allt som en tjänst. Besök www.servicenow.com om du vill veta mer.

# # #

ServiceNow och ServiceNow-logotypen är registrerade varumärken som tillhör ServiceNow. Alla andra varumärkes- och produktnamn är registrerade varumärken som tillhör respektive ägare.

Presskontakt:

Andreas Wadensten