FISKARS

Servo Cut- Unik kombination av prestanda och hållbarhet

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2012 12:00 CEST

Serien består av 2 modeller i 2 storlekar både med och utan sågtandat blad. Servo Cuts mekanism gör att bladen inte böjs vid klippning, utan kan klippa genom så mycket som 8 lager tyg.  Bladen är tillverkade av högkvalitativt svenskt stål, som är 3Dslipade för att behålla skärpan länge. Mekanismen i saxen ”Sevo cut” är patenterat.

Produkterna finns i butik från vecka 36.

Produktinformation och rekommenderat konsumentpris

Universalsax vit 21 cm                                              249 kr

Universalsax svart med sågtandat blad 21 cm    249 kr

Universalsax vit 24 cm                                              279 kr