VSM Group Aktiebolag

Sew Young Sew Fun – ny typ av broderier testlanseras i Sverige

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2004 08:40 CEST

Symaskinstillverkaren VSM Group testlanserar en helt ny typ av broderier i samband med sommarens JC Destination Tour 04. De nya broderierna, som har skapats för en ung målgrupp, finns på cd och kan användas till samtliga brodermaskiner som i dag finns på marknaden. Om lanseringen blir en framgång i Sverige kommer broderierna även att säljas i övriga delar av världen.

– Det rör sig om jättehäftiga broderier som mer följer den stil som finns på JC:s tuffa kläder än de motiv vi historiskt sett har skapat för våra kunder, säger Astrid Engstrand Holmer, marknadschef hos VSM Groups svenska säljbolag, VSM Sverige.

De nya broderierna – bland annat rappa texter, snygga bilder och tuffa silhuetter – kommer att säljas under namnet "Sew Young Sew Fun" i både Husqvarna Viking- och Pfaff-butiker över hela landet.

– Det går också att kombinera texter och bilder och skapa helt unika broderier, säger Astrid Engstrand Holmer.

"Sew Young Sew Fun" lanseras i samband med sommarens JC Destination Tour 04 som omfattar musik, jeansutställning och jeanslabb och anordnas i samarbete med jeansexperten JC.

Ett 30-tal orter kommer att besökas under de tre månader turnén pågår. Syftet är att stimulera ungdomar till att skapa personligt mode. Starskottet för både turné och broderilansering gick den 26 maj i Stockholm.

VSM Sverige AB
561 84 Huskvarna
Tel: 036-14 60 00 (vx)

PRESSERVICE
Stefan Sandberg
Vd
Tel: 036-14 70 03

Astrid Engstrand-Holmer
Marknadschef
Tel: 036-14 65 72

Bilder för fri publicering kan laddas ned från vårt pressrum på www.husqvarnaviking.com
Där finns också övrig pressinformation.

VSM Group AB utvecklar, producerar, marknadsför och säljer hemsymaskiner och tillbehör som ger konsumenterna världen över möjlighet att uppleva glädjen med kreativ sömnad; med sina globala varumärken Husqvarna Viking och Pfaff är företaget en av världens ledande aktörer i branschen. Årligen säljs cirka 600 000 symaskiner motsvarande en omsättning på drygt 2,5 miljarder SEK. Koncernen har drygt 2 200 anställda varav 550 i Sverige. Företaget är certifierat enligt de internationella kvalitets- och miljöledningssystemen ISO 9001 och ISO 14001. Läs gärna mer på www.vsmgroup.com