Ängsbacka Kursgård

Sexsibility kommer till Ängsbacka i år! 25-29 juni

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2014 15:59 CEST

Den 25-29 juni bjuder Ängsbacka kursgård för första gången in Sexsibilityfestivalen. Denna hudnära festival samlar deltagare som vill utforska sig själva genom att möta andra i sexuell öppenhet. Att känna sina gränser och utmana sig själv alldeles lagom är en viktig del i allt som sker på festivalen.

- Vi jobbar mycket med att skapa en trygg festivalplats så att man vågar tänja på sina gränser så mycket som man vill. Vi har workshops där man tränar på att säga ja och nej utifrån sina behov, säger Lorenzo Stiernqvist, festivalens arrangör.

Det är sjätte året i rad som Sexsibilityfestivalen anordnas och runt 200 deltagare och volontärer kommer att samlas på Ängsbacka i år. Några av workshopledarna är återkommande, några är nya och innehållet är sexualitet på olika plan. Syftet med en festival med sex i fokus är tydligt.

- Sex, lek, skratt och njutning är inte bara underbart i sig, utan kan också ge en fördjupad upplevelse av livet, hela själsliga sår och motivera till förändring, säger Lorenzo Stiernqvist.

Förutom sexsibilityworkshops erbjuder festivalen dans, sång, konserter, fikastunder i cafét , Ängsbackas fina vegetariska mat och dagligt delande i smågrupper. Allt inramat av den magiska värmländska skogen.

Läs mer om Sexsibilityfestivalen!

Ängsbacka kursgård ligger i Molkom, strax utanför Karlstad och är en av Skandinaviens främsta mötesplatser för mänsklig hållbar utveckling. Kursgården som drivs av en medlemsförening vill vara en  inspirationskälla för socialt, personligt och globalt välmående. Här erbjuds kurser och festivaler året runt med personlig och andlig utveckling i fokus för människor som vill växa i medvetenhet, skapa ett rikare liv i kärleksfull gemenskap och kreativitet.  Välkommen hem till Ängsbacka och hem till dig själv!

Adress
Ängsbacka kursgård
Nyeds-backa 511
660 60 Molkom (Nära Karlstad)