Streamio Networks AB

SF Bio lanserar Roffes Replikomat med Streamios teknik

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2008 16:30 CET

Den första november är det premiär för Roffes Replikomat på sf.se. Roffe, närmare 80 år, är en engagerad statist vars senaste närvaro på vita duken var i "Nina Frisk". Roffe debuterade på sf.se med adventskalendern 2007.

I replikomaten får besökarna ta del av personliga, dramatiska och underhållande filmcitat framförda av Roffe men framförallt är det besökarnas egna filmcitat som ska locka trafik till kampanjsajten www.sf.se/roffe.

- Besökarna kommer att kunna ladda upp sina egna favoritfilmcitat, säger Christoffer Cederschiöld, Affärsområdeschef Nya Medier. Filmklippen ska vara mellan 5 och 20 sekunder och kan till exempel filmas med en mobiltelefon, digitalkamera eller videokamera.

Besökarna kan kommentera och betygsätta alla klipp. Det går även att sortera filmklippen på senast uppladdade, bäst betygsatta, mest visade och mest kommenterade. De hundra första besökarna som laddar upp filmcitat får en biobiljett.

- Dessutom kommer det varje vecka att finnas en tävling där den bäst betygsatta filmen vinner biobiljetter, säger Christoffer Cederschiöld.

Kampanjsidan för Roffe är framtagen av SF Bios  interna webbavdelning tillsammans med webbyrån Eframe. Streaming och konvertering av uppladdade klipp görs i samarbete med Streamio.

- Att aktivera besökaren på sin webbplats är en tydlig trend, och med hjälp av Streamio Upload behöver inte användaren tänka på vilket ursprungsformat som laddas upp. Vi är mycket stolta att vara med i projektet med SF Bio, säger Daniel Forsius, Key Account Manager, Streamio

Lanseringen av Roffes Replikomat kommer att marknadsföras i en rikstäckande biokampanj, dagspressannonsering, nyhetsbrev, bannerkampanj i Veckorevyn, Livsstilsnätverket, Bilddagboken och på sf.se.

För mer information:
Daniel Forsius, Key Account Manager, Streamio: 08-501 109 16
Christoffer Cederschiöld, Affärsområdeschef Nya Medier på SF Bio, 08-680 35 00

Om Streamio
Streamio Networks AB är ett privatägt företag inom Streaming Media. Företaget äger, driftar, vidareutvecklar och säljer det ledande filmpubliceringsverktyget Streamio. Tjänsten är ett webbaserat verktyg för publicering och administration av film över Internet. På kort tid har Streamio-verktyget visat sig uppfylla de behov som en växande marknad efterfrågar. Bland kunderna finns SAS Sverige, Röda Korset, IDG, Svenska kyrkan, Svenskt Näringsliv, Lindex, Pressbyrån, Ikea och Skistar.

Se mer på www.streamio.se