Snapping Fingers Snapping Necks

SFSN signar Promise Divine

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2010 19:02 CET

Promise Divine har ända sedan sin start 2005 varit med om hela floran av de positiva och negativa erfarenheter som ett självuppoffrande, hårt arbetande band ställs inför. Resultatet år 2010 är ett mognare gäng som utvecklats enormt, både musikaliskt och som band. Med det kommande släppet av sin nya självbetitlade EP är Promise Divine här för att klargöra sitt riktiga jag en gång för alla, och visa att bandet nu, mer än någonsin, är en kraft att räkna med.

Med drivkraften att få saker gjort på egen hand, har Promise Divine vid flera tillfällen tagit sig själva och sin musik hela vägen till USA och tillbaks. Efter att ha spelat in sin första fullängdare i Toy Town Studios, flög bandet sommaren 2006 över till USA och blev ett av väldigt få svenska band som någonsin gjort ett par gig på den världskända, kringresande turnén Vans Warped Tour.

Det positiva mottagandet i USA ledde till att bandets första singel “Aeroplane Heading Down” började spelas på olika radiostationer i Kalifornien, och redan 2007 flög bandet tillbaks och genomförde en egen miniturné runt Los Angeles och San Francisco.

Under tiden som gått sedan dess har bandet släppt sin fullängdsdebut, gått igenom en rad medlemsbyten, skrivit nytt material, och påbörjat vad som blir nästa kapitel för Promise Divine. Resultatet är en fräsch ny EP, självbetitlad, och ett obstridsbart tecken på en nystart.

Den nya EP’n är en digital release och släpps 27 December 2010 via Snapping Fingers Snapping Necks.
Tillgänglig via iTunes, Spotify, Amazon m fl.
Digital pre-release av öppningsspåret “A Fairytale Of Goodbye” finns ute nu på iTunes, Spotify, Amazon m fl.

Snapping Fingers Snapping Necks (SFSN) är ett skiv- och promotionbolag med bas i Stockholm.