Chanise Music

Shadi G släpper nytt!

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2019 18:11 CEST

Den 27 september släpper Shadi G en ny singel. Singeln heter ”Disconnection” och släpps via det egna skivbolaget Goldamin Records.

Disconnection handlar om att befinna sig i en relation där båda vet att man älskar varandra men man har glömt bort varför. Man har förlorat gnistan som fanns där i början och man börjar att ifrågasätta om man är bra för varandra. Låten är en historia om när kärleken är besvarad men ändå smärtar och är både producerad, skriven och framförd av artisten själv.

"Apart from all our love, disconnection's all we've got".

Shadi G är en svensk låtskrivare, producent och sångare med rötterna från Persien. Hennes artisteri har blivit uppmärksammad i några av Sveriges främsta musikmagasin till exempel Nöjesguiden och spelats på bland annat P3, P4 och NRK. Redan från barnsben har musiken varit en stor del av hennes liv. Hon växte upp med allt ifrån klassiskt till RnB till persisk musik. Efter studenten åkte hon till London för att studera musikproduktion. Debutsingeln Lost hade release 2016 och nådde några av Sveriges största musiktopplistor. Året efter startade hon sitt eget skivbolag Goldamin Records och den andra singeln, ”Were we go”, släpptes. 2018 kom första EPn No Fear ut och blev flitigt spelad på svensk radio och en av låtarna, ”Own Way Out”, tog Shadi G till finalen i P4 Nästa Göteborg.

Lyssningslänk: