Shapeline AB

Shapeline visade upp sig på Linköpings Universitets Arbetsmarknadsdagar.

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 12:05 CET

Shapeline är ett välkänt företag inom stålbranschen världen över, men hemma i Linköping är det för få som känner till det. ”Det ska det bli ändring på!” säger Pär Kierkegaard, mannen vars forskning under doktorandtiden på Universitet ledde till att företaget bildades. ”Vi står nu inför en kraftig tillväxtfas, och för att se till att vi kan få in rätt kompetens i vårt företag så kommer vi från och med nu hålla en högre profil även här på hemmaplan.”

Shapeline, som räknar med att under 2011 växa till över 20 anställda, har ett decenniums erfarenhet av att utveckla, tillverka och sälja sina egna mätsystem över hela världen. De vet att nu är tiden mogen för tekniken.  I februari flyttar bolaget in i helt nya lokaler i centrala Linköping och genom ett ambitiöst rekryteringsprogram ska de nya lokalerna snart fyllas med främst civilingenjörer.

På LARM-dagarna ansträngde sig Shapeline personalen för att nå främst studenter på civilingenjörsprogrammen Y (Teknisk Fysik), D (Datorteknik) och C (Datavetenskap), men även exjobb för studerande på I-linjen (Industriell Ekonomi) presenterades.

Tillsammans med systerföretagen Attentec och exSitec organiserade Shapeline en populär tipspromenad och lottade ut en IPAD till en lycklig vinnare med alla rätt.

Shapeline är en världsledande leverantör at laserbaserade mätsystem för planhetsmätningar in stål och metallindustrin. Fokus är på plåt och varmvalsning över hela världen och Shapeline system har i mer än 10 år varit en pålitlig partner till några av världens största företag. För mer information besök hemsidan www.shapeline.com.