Sharp Electronics (Nordic) AB

Sharp får ytterligare fem tunga utmärkelser

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2009 10:27 CEST

Ledande forskningsföretag BERTL ger prestigefyllda lovord till Sharp i fem huvudkategorier. Sharp har lagt till sin imponerande samling av priser, fem nya från BERTL ®, Inc - en auktoritativ källa för objektiv, oberoende utvärderingar av digitala produkter och workflow-lösningar.

Utmärkelserna, som följde på rigorösa tester och jämförande analyser av flera system från alla stora märken, visade imponerade bredd - Sharps individuella färg och svartvita multifunktionsenhetsmodeller, dess räckvidd som helhet, deras värde för pengarna och underliggande teknik som de införlivar.

Utmärkelserna är:

Best Colour A4 MFP Series - Sharp MX-C381 och MX-C311

Best Value for Price Colour A4 MFP - Sharp MX-C381 och MX-C311

Most Secure MFP Range - till Sharp för 6:e året

Best Workgroup Mono A4 MFP - Sharp MX-B381

Best Device Management and Integration Technology for MFP Series - till Sharps produktline-up av multifunktionprodukter

- Det är roligt att våra system får den uppskattning de förtjänar. De har designats för att öka produktiviteten i dagens krävande kontorsmiljöer och det är alltid användarens bästa som är viktigt för oss, säger Jonne Zachrisson, produktchef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

Sharp är ett japanskt företag som startades 1912. Sharp är ett av världens ledande elektronikföretag med en årsomsättning på ca 220 miljarder kronor (2008) och över 53 700 anställda. Sharp var först med att lansera mikrovågsugn, färg-TV och LCD-teknik. Sharp Electronics (Nordic) AB har sedan 1979 huvudkontor i Stockholm med ansvar för marknadsföring och försäljning i hela Norden. Företagets affärsområden är Ljud & Bild, AV-produkter, Digital Print, Solcellsmoduler och Hushållsprodukter.