Sharp Electronics (Nordic) AB

Sharp lanserar stilrena och proffsiga mikrovågsugnar

Pressmeddelande  •  2012-05-22 11:31 CEST

Nu etablerar sig Sharp även på marknaden för mikrovågsugnar till hemmet. Fyra modeller lanseras, som alla bygger på Sharps erfarenheter från professionella mikrovågsugnar för storkök och restaurangkök.

De nya fristående mikrovågsugnarna från Sharp finns i två stor­lekar: 20 och 25 liter ugnsvolym. Med en innovativ design i vitt, svart och metallic­silver smälter de in i de allra flesta köksmiljöer.

Alla ugnar har elva effektlägen och åtta automatiska koknings­ och upptiningslägen, vilket gör dem idealiska för såväl snabb upptining och uppvärmning som ångning och kokning. Touchkontroller gör dem både lätta att använda och enkla att rengöra.

Basmodellen R-242 har 20 liters ugnsvolym och en maxeffekt på 800 watt, medan R 342 har en ugnsvolym på 25 liter och 900 watt maxeffekt. Lite högre upp på skalan finns R-642 respektive R-742 med motsvarande specifikationer samt även inbyggd kvartsgrill.

– Snabb tillagning av ett brett utbud av rätter är numera inte längre ett problem, ens i en hektisk vardag, tack vare moderna mikrovågsugnar, säger Per­Martin Öhman, som är nordisk produktchef för konsumentprodukter på Sharp. Med utvecklingen av våra nya mikrovågsugnar har vi återigen satsat på produkter som svarar mot användarnas behov och därmed gör deras liv enklare.

Sharp har utvecklat mikrovågsugnar sedan 1961 och leder utvecklingen efter över 100 miljoner tillverkade produkter. Under de senaste åren har endast modeller funnits för professionellt bruk på den svenska marknaden. Nu blir sortimentet heltäckande med modeller även för hemmabruk.

Modell                                         Rek. ca­pris (inkl moms)
R­242, 20 liter, 800 W                       1 000 kr
R­342, 25 liter, 900 W                       1 500 kr
R­642, 20 liter, 800 W, grill               1 300 kr
R­742, 25 liter, 900 W, grill               1 700 kr

Lansering i Sverige       Maj 2012

Fler pressreleaser om Sharps produkter och bilder finns att hämta på www.mynewsdesk.com/se/
pressroom/sharp

För mer information, kontakta:
Per­Martin Öhman, nordisk produktchef, 08­634 36 06, 0705­13 05 14, permartin.ohman@sharp.eu
Birgitta Olsson, PR­ansvarig, 08­634 36 74, 0706­44 43 66, birgitta.olsson@sharp.eu

Sharp Electronics (Nordic) AB, 08­634 36 00, www.sharp.se

Om Sharp
Sharp Corporation är ett japanskt företag och en global utvecklare av innovativa lösningar. Som ledande leverantör inom LCD- och digitalteknik erbjuder Sharp ett av marknadens bredaste och mest avancerade utbud av hemelektronik, informationssystem och elektronikkomponenter.
Sharp Corporation har 64 000 medarbetare runt om i världen och koncernens försäljning uppgick till motsvarande över 200 miljarder kronor det senaste räkenskapsåret. Sharp är ett miljömedvetet företag med en global miljöstrategi och produktion av energisparande och energiproducerande produkter.
Sharp sponsrar fotbolls-EM 2012.

Sharp Corporation har 64 000 medarbetare runt om i världen och koncernens försäljning uppgick till över 200 miljarder kronor det senaste räkenskapsåret. Sharp är ett miljömedvetet företag med en global miljöstrategi och produktion av energisparande och energiproducerande produkter.
Sharp sponsrar fotbolls-EM 2012.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom