Sharp Electronics (Nordic) AB

Sharp och Kavena Multimedia i samarbete om touchskärmar för utbildning

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 11:31 CEST

Sharp Electronics och Kavena Multimedia har skrivit ett strategiskt samarbetsavtal. Avtalet omfattar distribution av Sharps touchskärmar i Sverige. Skärmarna finns idag i storlekarna 60, 70 och 80 tum. Sharp och Kavena kommer gemensamt paketera nyckelfärdiga lösningar med hårdvara, mjukvara, tillbehör och utbildning för skolvärlden med Promethean programvara.

– Tillsammans med Kavena kan vi forma ett komplett erbjudande till utbildningsföretag som nu börjar få upp ögonen för skärmbaserade interaktiva lösningar. Vi har även flera paketeringar för B2B-kanalen på gång, säger Johan Haraldsson, nordisk säljansvarig för Sharps touchskärmar.

– Utvecklingen sker mycket snabbt och med Sharps touchskärmar ser vi en stor möjlighet att nå nya användare, säger Johan Matthiessen, vd på Kavena Multimedia.

För mer information, kontakta:
Johan Haraldsson, nordisk försäljningschef touchskärmar, 08-634 36 19, 070-547 36 73,
johan.haraldsson@sharp.eu

Birgitta Olsson, PR-ansvarig, 08-634 36 74, 0706-444 366, birgitta.olsson@sharp.eu
Sharp Electronics (Nordic) AB, 08-634 36 00, www.sharp.se

Youtube klipp med kompletterande information:
Sharp på ISE 2012

Case Studie - Technical University of Munich:

Fler pressreleaser om Sharps produkter, bilder eller bild på Johan Haraldsson finns att hämta på
www.mynewsdesk.se/pressroom/sharp

Om Sharp
Sharp Corporation som i år firar 100 år är ett japanskt företag och en global utvecklare av innovativa lösningar. Som ledande leverantör inom LCD- och digitalteknik erbjuder Sharp ett av marknadens bredaste och mest avancerade utbud av hemelektronik, informationssystem och elektronikkomponenter.
Sharp Corporation har 64 000 medarbetare runt om i världen och koncernens försäljning uppgick till motsvarande över 200 miljarder kronor det senaste räkenskapsåret. Sharp är ett miljömedvetet företag med en global miljöstrategi och produktion av energisparande och energiproducerande produkter.