Shootitlive AB

Shoot It Live tecknar nytt avtal med Aftonbladet

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2009 15:13 CET

Voogly fördjupar samarbetet i ett nytt avtal med Aftonbladet om användning av tjänsten Shoot It Live.

Shoot It Live är en tjänst avsedd för webbplatser, där fotografen på fältet kan direktpublicera bilder och video med sin kamera från alla platser som har 3G täckning.

Shoot It Live / Voogly (tidigare Livebloggen) grundades 2008 och används idag av Skandinaviens största dagstidningar i deras online-publikationer.

Aftonbladet har använt Shoot It Live sedan 2008 för att direktpublicera bilder på aftonbladet.se från bl.a. Schlagerfestivalen, friidrotts VM, EU valet, pridefestivalen, konserter och festivaler mm.

Peter Frey, IT-Chef Aftonbladet.se, ”Med Shoot It Live kan vi erbjuda Aftonbladets besökare professionella bilder från alla större händelser direkt när de sker.”

Pether Engström, Nyhetschef/Bild Aftonbladet, ”När Aftonbladets fotografer är ute på fältet kan de med ett enkelt knapptryck direktpublicera bilder på aftonbladet.se, vilket bland annat ger oss försprång mot våra konkurrenter. Shoot It Live är enkelt och stabilt och har gjort det lätt för våra fotografer och webbredaktörer att komma igång med direktpublicering…”

Martin Levy, Grundare och VD Voogly AB, ”Nyckeln till framgång i nyhetsmedia idag är förmågan att leverera innehåll bättre och snabbare än konkurrenterna. Att göra detta har aldrig varit så enkelt och snabbt som med Shoot It Live.”