Shootitlive AB

Shootitlive gör sig redo för Europa tillsammans med ny delägare

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 10:05 CET

Första Entreprenörsfonden blir ny delägare i Voogly, som står bakom livebild- och videotjänsten Shootitlive.

- Nu ska vi rekrytera och växa internationellt, säger Martin Levy, VD för Voogly.

Första Entreprenörsfonden investerar i tillväxtföretag där utväxlingen på investerat kapital har potential att vara >10 inom en tidsperiod om 5 år.

– Grundarna av Shootitlive har satt en ny standard för tidningarnas bildpublicering på nätet och vi är imponerade av hur snabbt Shootitlive lyckats expandera i Norden, säger Pelle Snårelid, delägare i Första Entreprenörsfonden.

Pengarna skall användas till internationell expansion av tjänsten Shootitlive som hjälper tidningar att livepublicera bilder och videoklipp. Sedan tidigare har Voogly kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark som exempelvis Aftonbladet, Iltalehti, Verdens Gang och Ekstrabladet.

Voogly rekryterar just nu personal för att kunna utveckla Shootitlive med nya funktioner och för att nå nya kundgrupper.

- Vi söker utvecklare som vill vara med och förändra sättet tidningar arbetar med bild och video, säger Martin Levy

Shootitlive: http://www.shootitlive.com
Shootitlive Nyheter: http://www.shootitlive.com/news
Shootitlive Press (bilder/logo): http://www.shootitlive.com/about/press/

För mer information, kontakta:
Martin Levy, Grundare och VD Shootitlive / Voogly AB, +4673-150 00 22, martin@shootitlive.com
Pelle Snårelid, delägare, Första Entreprenörsfonden, +4670-990 40 25, pelle.snarelid@forstaentreprenorsfonden.se

Shootitlive hjälper tidningar att livepublicera bilder och videoklipp. Fotografen på fältet kan direktpublicera bilder och video med sin kamera från alla platser som har 3G-täckning. Shootitlive / Voogly AB grundades 2008 och används idag av Skandinaviens största tidningar i deras online-publikationer.

Första Entreprenörsfondens affärsidé är att skapa hög avkastning genom ett unikt arbetssätt där fonden utvärderar, utvecklar och investerar i framgångsrika entreprenörer. Fonden etablerades 2005 och har hittills utvärderat mer än 500 företag och investerat i 14 entreprenörsledda företag i tre olika årsvisa fonder 2007, 2009 och 2010. Alla investeringar har en tydlig fokus på̊ människan/ entreprenören kombinerat med affärsmöjligheten. Första Entreprenörsfonden utgår från att det krävs en stark entreprenör/team för att bygga ett framgångsrikt företag. För mer information besök www.forstaentreprenorsfonden.se.