Just Africa

Shop-in-shop för Stockholms kosmopoliter

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2016 09:02 CEST

STOCKHOLM2DAYär Just Africas plattform för att lyfta fram nya och intressanta varumärken ur den afrikanska diasporan från både Stockholm, Sverige och Europa. En plats där kreatörer och unga varumärken kan synas och möta nya kunder samtidigt som vi ger våra kunder chansen att möta influenser och trender som är stora i både London och Paris.

Sommaren 2016 presenterar STOCKHOLM2DAY "3 Brands - 3 Stories" där tre varumärken tillsammans skapar en dynamisk pop-upbutik som erbjuder ett schysst, unikt utbud som inte finns i några andra butiker i Stockholm. Från smart streetfashion till coola accessoarer, från minimalistiskt till eklektiskt och färgsprakande, från avslappnat unisexmode till skräddat toppat med unika heminredningsdetaljer. Alla tre varumärkena har en egen historia att berätta om identitet, stil och visioner. Välkommen till STOCKHOLM2DAYs sommarupplaga 2016!

Blvck Skin är ett ungt märke från Göteborg. Med ambitionen att skapa kläder som är för ”preppy” för att kallas ”street” och tillräckligt ”street” för att inte bli ”preppy” skapar de tidlösa och säsongslösa plagg i mörka material. De strävar efter att vara ett varumärke som alla kan relatera till oavsett religion, sexuell läggning, etnisk bakgrund eller färg på hud. Blvck skin är för alla. På kort tid har de skapat sig ett rykte som ett märke som står upp för minoritetsgrupper och som erbjuder ett mode för alla.

Sabaratay är ett lekfullt och elegant klädmärke som mixar olika kulturer. Genom sina rena linjer och snitt och med futuristiska och bohemiska inslag passar Sabaratays design både män och kvinnor. Sabaratay hade en framgångsrik pop-up hos oss hösten 2015 och kommer nu tillbaka med helt ny kollektion för vår och sommar 2016.

Silk & Moss introducerar Afropolitan Chic – kosmopolitiskt, coolt och flirtigt. Silk & Moss bjuder på handgjorda ”statement pieces”, från accessoarer till heminredningsdetaljer som clutchväskor, örhängen, kuddar och lampskärmar.

3 brands – 3 stories invigs den 13 maj kl 17-20. Vi bjuder på mingel med DJ och levande modeller. Pop-upbutiken pågår 14 maj till 17 augusti.

För mer info, pressbilder, mm kontakta Just Africa på 08-10 06 82 eller 073-701 21 47, eller skriv till hej@justafrica.se

Just Africa är en konceptbutik vid Slussen i Stockholm som lyfter fram aktuellt mode och design från den afrikanska kontinenten. Vi arbetar med kreativa och sociala entreprenörer som jobbar med etisk och hållbar design.. Verksamheten baseras på principerna om rättvis handel. Försäljningen sker via butik på Södermalm i Stockholm, webbshop samt via återförsäljare runtom i landet. I vår butik arrangerar vi regelbundet utställningar och event med kopplingar till den afrikanska kontinenten, med musik, konst, foto, textil, mm.