Kreationsbyrån Sverige

Shopic eCommerce - skräddarsydd e-handel

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 07:30 CEST

Kreationsbyrån lanserar idag Shopic eCommerce - en helt ny typ av e-handelsplattform, framtagen för att på ett enkelt sätt kunna skräddarsys efter de olika krav e-handlare har. E-handelssystemet är en unik sammansättning av ett kraftfullt innehållshanteringssystem (CMS) och en modern e-handelslösning. Resultatet är ett användarvänligt och kraftfullt system.

Det blir allt viktigare att särskilja sig som e-handlare och kunna erbjuda nya upplevelser och funktioner. Redan innan lansering har intresset varit stort och resulterat i att flertal e-butiker redan idag använder Shopic. En av de som började använda lösningen tidigt var Marc Palmefjord med Hemfoder.se, så här säger han om Shopic eCommerce

- Ett snyggt, enkelt och snabbrörligt system som på kort tid har hjälpt oss särskilja oss från våra konkurrenter.

Shopic är en molnbaserad e-handelslösning som kan hyras månadsvis, men det finns även - till skillnad från andra konkurrenter, en möjlighet att köpa loss hela lösningen om t ex e-handlaren skulle vilja sköta vidareutvecklingen inhouse.

Herbert Cuba Garcia, VD på Kreationsbyrån berättar om Shopic:

- Vi är oerhört nöjda över att äntligen, efter år av hårt arbete, kunna lansera denna produkt till våra kunder. Vi har under våra år som webbyrå upptäckt att e-handlare har väldigt olika behov för sin e-handel. Tyvärr är många e-handelssystem inte tillräckligt flexibla för att lösa detta på ett smidigt och lönsamt sätt. Shopic är ett lättanvänt, flexibelt och kostnadseffektivt system.

Peter Nilsson, produktutvecklare för Shopic, beskriver produkten på följande sätt:

- Shopic eCommerce är ett perfekt val för de med lite högre krav på sin e-handel då systemets modulära uppbyggnad gör det enkelt att skräddarsy och förändra efter specifika önskemål.”

Shopic eCommerce är en komplett e-handelslösning för dig som vill skapa en skalbar och dynamisk e-handelsplats som anpassats för dina affärer. Ett perfekt val för de med lite högre krav på sin e-handel då systemets uppbyggnad gör det enkelt att skräddarsy och förändra efter specifika önskemål.

www.shopic.se

Kreationsbyrån är en kreativ webbyrå i Stockholm som löser svåra utmaningar på ett enkelt och högkvalitativt sätt. Vi brinner för den nya tidens webb där användargränssnittet, det besökaren ser och interagerar med, är centralt.

www.kreationsbyran.se