Shoppin

Shoppin erbjuder kunden värdeskapande mobilannonsering

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2012 14:25 CEST

Via annonsering i Shoppins mobil- och web-baserade lösningar har varumärken möjligheten att nå konsumenter på ett direkt och optimerat sätt. Konsumenterna är idag nästintill alltid uppkopplade och har mobilen som navet i tillvaron – det är bara naturligt att allt mer av den totala annonseringskostnaden hos företagen förflyttas till mobila enheter.

Enligt Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) ökade investeringarna i mobilannonsering med över 170 % under 2011 jämför med året innan. Och den starka trenden fortsätter i takt med att såväl mobilsurfare som publicister ägnar allt mer av sin tid och sina resurser till mobila kanaler. Rent finansiellt är också mobil annonsering ett attraktivt alternativ jämfört med traditionella kanaler.

– Mobil annonsering har redan bevisat sitt existensberättigande, med ofta överlägsna click-through-rates och riktade erbjudanden, säger Karl Leahlander, VD på Shoppin.

Jämförelsevis är mobilbaserad annonsering upp till fem gånger så effektiv som web-baserad konstaterar ledande branschaktörer som Ability Mobile. Annonsering i mobilen är inte bara effektiv utan den uppfattas i större drag som positiv i användarens ögon, detta eftersom konsumenten ofta tackat ”ja” till erbjudanden och vidare kommunikation med annonsören, så öppnas här utmärkta möjligheter till merförsäljning och lojalitetsskapande insatser. Shoppin erbjuder sina kunder att definiera den kundgrupp man vill approchera och till vilken grad man önskar interagera med konsumenten.

– Våra kunder får möjligheter att kommunicera direkt med konsumenter, såväl befintliga som nya, resultatet är en mängd spännande värdeskapande kund- och konsumentmöjligheter i form av positiva aktiviteter för båda parter, säger Karl Leahlander.

Shoppin fortsätter utveckla sin produktportfölj med fokus på att skapa kundvärde utifrån ett konsumentvänligt perspektiv och företaget är under ständig utveckling, både när det gäller företaget i sig och antalet erbjudanden. Målet är att under kommande år få 50 000 användare och vara representerade på ännu fler orter runt om i Sverige.

Så här fungerar Shoppin

Du kan antingen ta del av erbjudandena från attraktiva butiker genom att ladda ner Shoppins kostnadsfria mobilapplikation från Apples App Store eller genom att ta del av samma information direkt på www.shoppin.se.

Shoppin visar dig vilka existerande kampanjer som finns i de utvalda fysiska butikerna inom såväl teknik, inredning och mode och var du kan hitta dem beroende på din geografiska positionering. I både mobilapplikationen och på Shoppins hemsida kan hitta information om de olika erbjudandena, vilken butik det är som har erbjudandet, öppettider och hur du hittar dit. Det enda du behöver göra är att se vilka erbjudanden du är intresserade av och ta del av dem genom att bege dig till respektive butik. Vill du istället ha inspiration och information om rådande trender klickar du dig in på Shoppins inspirationsblogg som finns som en egen flik.

Om Shoppin

Shoppin är en tjänst som visar var erbjudanden från attraktiva varumärken finns runt om i Sverige. Med Shoppin kommer du enkelt kunna planera och optimera dina köp av produkter och tjänster som du verkligen vill ha, oavsett om det är inredning, livsstilsprodukter, mode eller teknik.

Shoppin startades under hösten 2011 av tre parter som saknade en tjänst som kunde sammanföra fysiska butiker och konsumenter på ett effektivt och smidigt sätt.

Du kan ta del av de olika erbjudandena på www.shoppin.se. Du kan också besöka Shoppin på Facebook, Pinterest eller få mer information via Twitter.