Svenska Skridskoförbundet

Short track läger på is

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2003 12:34 CEST

I helgen hade förbundsgrupperna i short track helgläger i Malmö. Det blev mycket isträning men även tid för lite badminton

Förutom Helen, Maria, Salam och Mikael så var även Martin Johansson och norrmannen Gisle Tverland på plats. Många ungdomar (från Malmö och Lysekil) var också med under helgens läger. Saknades gjorde Ranya Ezzi som är i Calgary och tränar.

Lägret började med ett distanspass i form utav parstafetter på fredagen. På lördagen kördes ett fartpass med teknik i hög fart och maxträning. På eftermiddagen blev det två timmars badminton. Lägret avslutades på söndagen med ett tufft tempopass. Många snabba tider noterades under helgen! Dessutom fick flera träningsvärk i underarmarna efter de hårda badmintonmatcherna :)

I jämförelse med föregående år så är det ett starkt lag som går vintern tillmötes. Det kommer att bli många personliga rekord denna vintern. Det är också roligt att notera att Martin Johansson i år gör en helsatsning igen. Målet är klart: VM i Göteborg i mars.

Om tre veckor (4-5 oktober) börjar första Sverige Cupen och därefter följer Hansa Cup i Rostock den 11-12 oktober.

Av tränarna: Linda Liljedahl och Christian Örnberg