Academic Work

#showheart and pay it forward

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 16:48 CET

Februari är en tung och grå månad – samtidigt som sjukskrivningstimmarna skjuter i höjden så visar sig knappt solen mer än någon timma per dag. Mitt i allt detta kommer Alla hjärtans dag som ett ljus i mörkret – i alla fall för dem som har en givmild partner.

Men vänta lite nu, är vi inte alla i behov av positiv energi och något att glädjas över? Och skulle inte Alla hjärtans dag kunna handla om mer än bara rosor och geléhjärtan?
Jo, visst tänkte vi och idén om #showheart and pay it forward tog form.

I sann Pay it forward-anda kommer vi imorgon att sprida budskapet #showheart – and pay it forward på alla våra marknader (Sverige, Norge, Tyskland och Finland), till kollegor, konsulter och i våra stora nätverk vi via sociala medier. Det kan vara något litet som att hämta en kopp kaffe till en kollega, uppmärksamma någon omkring dig som alltid är hjälpsam till något större som att engagera dig i ett välgörenhetsprojekt.

Använd hashtaggen #showheart imorgon och inspirera fler att göra detsamma!

För mer information om initiativet kontakta:
Elin Frejd, elin.frejd@academicwork.se, 0736444184

Academic Work - Home of the Young Professionals
Vi är en rekryteringspartner som hjälper företag att hitta nya medarbetare. Sedan starten 1998 har vi arbetat dedikerat med Young Professionals och under 2012 förmedlade vi fler än 12 000 jobb. Med vår erfarenhet, långa målgruppskännedom och tydliga nisch vill vi vara det självklara valet när du tänker på karriär och Young Professionals. Med vår erfarenhet, långa målgruppskännedom och tydliga nisch vill vi vara det självklara valet när du tänker på karriär och Young Professionals. Oavsett om du är jobbsökande eller företag.