Shyness Interior AB

Shyness lanserar elva nya designade textilier med kollektionen Dawn

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 22:48 CEST

Textilföretaget Shyness har tagit fram en ny värmande kollektion inför vintersäsongen – Dawn. Utöver det klassiska sortimentet kommer elva nya textilier till bädd, bord och pläd att finnas tillgängliga i utvalda butiker i Sverige, Finland, Storbritannien och Tyskland från 25 oktober 2010.

– Med Dawn vill jag väcka livsglädjen i hemmen. Jag vill förmedla en spännande mix av klassisk stil med lekfulla och moderna sömnadsdetaljer. Mönstret kombinerat med spetsar, band och känslan i materialen gör att man vill ta, känna på och använda dem, säger Anna Bilén, kreativt ansvarig och vd för Shyness.

Tillverkningen är miljömässigt hållbar där bädd- och bordstextiler är certifierade av Öko-Tex. De noga utvalda materialen ger textilerna luxuös känsla.

– Dawn har mycket hög kvalitet vilket ger användaren extra värden både med den lyxiga upplevelsen och genom att vara miljövänlig. Det är helt enkelt en textil man gärna vill vakna upp med.

Den nya kollektionen finns som bäddtextil, bordstextil och plädar och kompletterar Shyness klassiska kollektion. Dawn lanseras i butik den 25 oktober.

Bilder på den nya kollektionen Dawn, återförsäljare samt övrig information om Shyness finns på www.shyness.se.

Shyness formger och tillverkar hållbara textilier inom bädd och bord samt kuddar, plädar och handdukar för det moderna hemmet. Designen utgår från skandinavisk tidlöshet och kännetecknas av stilsäkra mönsterbilder och genomtänkta detaljer. Textilerna är framställda med respekt för vår omvärld och finns att köpa i Sverige, Finland, Tyskland och England. Shyness ägs och drivs av Anna Bilén som har mångårig erfarenhet inom textilindustrin. www.shyness.se

Shyness utsågs till ”Årets sovrumsprodukt” av Elle Interiörs Designpris 2010 för bäddtextilerna Sober och Serenity.