Shyness Interior AB

Shyness presenterar Denise, höstens nya kollektion på Formex

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 10:18 CEST

Textilföretaget Shyness har inför hösten tagit fram Denise, en ny kollektion för det dukade bordet.
– Denise ger ett unikt intryck med sina detaljerade mönsterbilder och äkta hantverk som vi lanserar på Formex, säger Anna Bilén, kreativt ansvarig och vd för Shyness.

Den nya kollektionen Denise ångar kvalitet med sina mönsterbilder och detaljerade hantverk. Målet är att skapa smakfulla och samtidigt spännande miljöer inför höstens trivsamma stunder i hemmet.

– Det är en genomarbetad serie för det dukade bordet som balanserar mellan modernt och tidlöst. Kollektionen har utvecklats från minsta detalj i mönster och sömnad till att blomma ut i en helt ny och smakfull upplevelse.

Kollektionen Denise innehåller löpare, servetter, kökshanddukar, grillvante, grytlapp och prydnadskudde. Samtliga textilier kommer att finnas på Formex-mässan i Stockholm den 16-19 augusti, monter A04:03.

– Samtidigt som Denise lanseras kommer vi att introducera ett nytt formspråk på hemsidan shyness.se för att i ännu större utsträckning linjera vår profil med företagets grundvärderingar balanserad design, långsiktighet och äkta hantverk, säger Anna Bilén, kreativt ansvarig och vd för Shyness.

Bilder på den nya kollektionen Denise, återförsäljare samt övrig information om Shyness:
Anna Bilén, kreativt ansvarig och vd
e-post. anna.bilen@shyness.se
www.shyness.se

Shyness formger och tillverkar hållbara textilier för den bäddade sängen och det dukade bordet samt kuddar och plädar. Designen utgår från skandinavisk tidlöshet och kännetecknas av stilsäkra mönsterbilder och genomtänkta detaljer, anpassade för det moderna hemmet. Textilerna är framställda med respekt för vår omvärld och finns att köpa i Sverige, Schweiz och England. Shyness ägs och drivs av Anna Bilén som har mångårig erfarenhet inom design och textilindustrin. www.shyness.se

Shyness utsågs till ”Årets sovrumsprodukt” av Elle Interiörs Designpris 2010 för bäddtextilerna Sober och Serenity.