Shyness Interior AB

Shyness presenterar höstkollektion med ny twist

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2013 10:26 CEST

Textilföretaget Shyness har inför hösten tagit fram Destiny, en ny kollektion i hög kvalitet för det dukade bordet.
– Destiny tillför skönhet i hemmet med god balans mellan färg och form. Den nya kollektionen har dessutom en spännande och omsorgsfull twist i sin mönsterbild, säger Anna Bilén, grundare och vd för Shyness.

Den höga kvaliteten ger lättskötta textilier som är enkla att använda om igen och under lång tid. Shyness minutiösa arbete med att skapa dimensioner mellan mönster och detaljer kräver fina grundmaterial för att de ingående delarna ska komma till sin rätt och ge användaren ett värde som är mer än ögat möter.

Målet med det nydesignade mönstret är att ge betraktaren en överraskning och samtidigt visualisera varumärkets genomarbetade karaktär. På nära håll ger mönstret ett intryck och på längre avstånd ett annat. Samtidigt kompletterar småmönstrigheten Shyness kollektion på ett naturligt, tidlöst men ändå modernt sätt, säger Anna Bilén grundare och vd för Shyness

Höstkollektionen innehåller löpare, kökshandduk, duk, grillvante, grytlapp och prydnadskudde.

Nyheterna visas i sin helhet på Formex 15-18 augusti, monter A02:01. Välkommen!

Shyness formger och tillverkar hållbara textilier inom bädd och bord samt kuddar och plädar för det moderna hemmet. Designen utgår från skandinavisk tidlöshet och kännetecknas av stilsäkra mönsterbilder och genomtänkta detaljer. Textilerna är framställda med respekt för vår omvärld och finns att köpa i Sverige och Schweiz. Shyness ägs och drivs av Anna Bilén som har mångårig erfarenhet inom design och textilindustrin. www.shyness.se

Shyness utsågs till ”Årets sovrumsprodukt” av Elle Interiörs Designpris 2010 för bäddtextilerna Sober och Serenity.