Lumesse AB

SIAEC väljer StepStone Solutions mjukvarulösning för talent management

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2010 13:18 CEST

StepStone Solutions, en globalt ledande leverantör av mjukvarulösningar för talent management, meddelar idag att SIA Engineering Company (SIAEC) har valt att implementera StepStone Solutions mjukvarulösning för talent management.  SIAEC är ett globalt MRO-företag (maintenance, repair and overhaul) som levererar MRO-tjänster till mer än 85 internationella flygbolag världen över. StepStone Solutions kommer att hjälpa SIAEC att behålla sin medarbetare och planera för fortsatta framgångar. När mjuklösningen är helt implementerad kommer den att omfatta över 4 000 medarbetare i Singapore, både ingenjörer och tekniker.

StepStone Solutions mjukvarulösning kommer att stödja SIAEC i arbetet att förbättra planering, hantering och utvärdering av medarbetarnas prestationer och för att kunna erbjuda medarbetarna individuella karriärplaner. Implementeringen av mjukvarulösningen kommer att hjälpa SIAEC att gå från manuella processer och pappersarbete till ett mer dynamiskt arbetssätt med information i realtid och ett användarvänligt gränssnitt som går att anpassa för att tillgodose företagets växande talangpool.

Grace Ong, biträdande HR-chef, SIAEC säger: “Genom att börja använda ett webbaserat system möjliggörs en snabbare och mer exakt bedömning av medarbetarnas prestationer. Medan den tidigare manuella processen var omständig och tidskrävande har den nya processen resulterat i en användarvänlig process som samlar relevant information från olika källor på ett objektiv sätt och hela bedömningsprocessen har förbättrats. Det ger också större insyn och kontroll ur ett administrativt perspektiv och gör det möjligt att skapa rapporter för analyser och rapporter till ledningsgruppen.”

“Talent och performance management är viktiga för företag som SIAEC som är beroende av sina medarbetare för fortsatt framgång i en väldigt konkurrensutsatt industri”, säger Matthew Parker, StepStone Solutions CEO. “Att kunna ha en överblick av hur medarbetarna presterar genom en konsekvent bedömningsprocess kommer inte bara att ge medarbetarna en större känsla av kontroll över sin egen karriärutveckling, men kommer också ge cheferna en bättre bild av de talanger som finns inom organisationen”.

About SIA Engineering Company
SIA Engineering Company (SIAEC) is a major provider of aircraft maintenance, repair, and overhaul (MRO) services in Asia Pacific. The Company has a client base of more than 80 international carriers and aerospace equipment manufacturers. It provides line maintenance services at Singapore Changi Airport for more than 50 international carriers, as well as airframe and component overhaul on some of the most advanced and widely used commercial aircraft in the world. The Company achieved a revenue of S$1,006 million in FY2009/10.

24 ventures with original equipment manufacturers and strategic partners in Singapore, Vietnam, the Philippines, Australia, Ireland, United States, Hong Kong, Taiwan and Indonesia increase the depth and breadth of the Company’s comprehensive service offerings. The revenue of SIAEC’s ventures is approximately S$2.6 billion in FY2009/10, with 81 percent derived from airlines outside the Singapore Airlines Group.

SIAEC has approvals from 23 national aviation regulatory authorities to provide MRO services for aircraft registered in the U.S., Europe and Japan, among others.

Om StepStone Solutions
StepStone Solutions levererar världsledande teknologi för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer. Våra globala mjukvarulösningar för rekryteringsstöd och talent management är webbaserade och tillgängliga på många olika språk. Med stöd av våra erfarna medarbetare kan mjukvarulösningarna snabbt och tillförlitligt levereras världen över som en Software-as-a-Service eller en implementerad lösning hos kund för att snabbt ge avkastning på investeringen.

Över 1 600 organisationer i 50 länder använder StepStone Solutions mjukvarulösningar dagligen för att förbättra sitt resultat, bygga effektiva talangstrategier och hjälpa sina medarbetare att få mer effektiva, trivsamma och givande karriärer. StepStone Solutions har verksamhet i 16 länder och ca 550 anställda. Globala kunder är bl.a. Carlson Wagonlit, Deloitte, Deutsche Telekom, Lufthansa, Kruger Products, PUMA ochVirgin Atlantic. I augusti 2010 förvärvade StepStone Solutions MrTed som levererar rekryteringsstöd.

För mer information kontakta:
Kalle Richert
Nordic Marketing Manager
StepStone Solutions
070-85 93 025
kalle.richert@stepstonesolutions.com

För mer information: www.stepstonesolutions.com
Produktinformation: www.stepstonesolutions.com/solutions
Läs vår blogg på: www.stepstonesolutions.com/communitypost
Utvärdera din talent management-strategi: www.talentstrategyassessment.com
Läs vår senaste talent management-rapport www.stepstonesolutions.com/eiu