SIBA AB

SIBA ger bort datorsupport

Pressmeddelande   •   Jul 26, 2013 08:00 CEST

Allt mer avancerad teknik finns i våra datorer och i takt med det ökar behovet för datorsupport.

Den 1 oktober 2012 lanserade SIBA support- och installationstjänster som ett direkt led av att de såg ett växande behov av kvalificerad support och möjlighet till fjärrstyrning hos sina kunder. Knappt ett år senare står skolstarten för dörren och som vanligt flödar butikerna med datornyheter vilket ökar intresset för datorer och annan kringutrustning bland Sveriges konsumenter.

Att stöta på datorproblem är både frustrerande och tidskrävande. Ofta dyker de upp när det är som mest olägligt. Genom datorsupport kan användaren få hjälp med problem som är förknippade med förinstallerad mjukvara.

Datorsupporten kan till exempel bistå användaren när mailen slutat fungera eller konstiga felmeddelanden visas på skärmen, men även om datorn fått ett virus eller när det inte längre går att komma ut på internet, säger Marina Davarinou, marknadschef på SIBA.

För att ge Sveriges konsumenter och SIBAs kunder ett mervärde under skolstartsperioden erbjuder SIBA 12 månaders datorsupport på köpet, värde 699kr, vid köp av en valfri dator.

­– Vi har en mångårig tradition av att ge ett mervärde till våra kunder så det känns helt naturligt och framförallt relevant att ge bort datorsupporten till alla som köper en dator hos oss, säger Marina Davarinou, marknadschef på SIBA. Och fortsätter, förhoppningsvis kan detta hjälpa SIBAs kunder till bättre studie- och arbetsresultat. Men även till en mer trygg och datorproblemfri vardag.

Om SIBA: SIBA AB är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik. Vi är ett familjeföretag i tredje generation och har funnits på den svenska hemelektronikmarknaden i över 60 år. Vi säljer produkter inom ljud och bild, data och telefoni samt hushåll och personvård i våra butiker och på www.siba.se. SIBA har i dag butiker i Sverige och Norge, men finns även representerade i Danmark genom företaget ComputerCity som är en filial till SIBA AB.