SIBA AB

SIBA hjälper dig att må bättre

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2014 08:30 CEST

Hösten närmar sig med stormsteg och behovet av lugn, välbehag och en sundare livsstil infinner sig - i alla fall hos SIBA. De har sett att hälsotrenden är här för att stanna och har givetvis lyssnat på kundernas efterfrågan om praktiska och snygga fitness- & hälsoprylar och tagit in detta i sitt sortiment.

- Jag har fokuserat på min hälsa och mår bättre än någonsin, säger SIBAs vd Susanne Ehnbåge. Detta är en naturlig utveckling av vårt sortiment eftersom hemelektronik smyger sig in i flera aspekter i vår vardag.

I SIBAS sortiment kan du nu hitta allt från fitnessarmband och vågar – till smoothieblenders och pulsklockor. Allt för att göra träningen roligare och att ge motivation.

- Jag tycker om att springa men precis som med det mesta så behövs ibland lite extra motivation. Att använda mig av en pulsklocka och på så sätt lättare kunna följa min utveckling gör löpningen både roligare och mer effektiv, säger Susanne.

Att det satsas stort på hälsa runt om ser man tydligt och det verkar vara en bestående trend. Inte minst under Appels presentation av produktnyheter förra veckan där även de hakat på och satsar nu på hälsosegmentet, något som SIBA gjort redan sedan våren 2014. Marknaden kan glädjas åt att det är fler armband på väg inom kort och nya funktioner kommer att presenteras fortlöpande för att tillgodose kundernas olika behov.

- Vi tror att många produkter i vårt sortiment från bland annat Fitbit kommer att bli storsäljare inom fitnessegmentet. Vi ser att kommande trenden är att det ska vara inbyggd pulsmätare i armbandet för att slippa bandet runt bröstet. Under hösten kommer våra kunder kunna välja bland över 30 stycken olika fitnessarmband beroende på behov, avslutar Susanne Ehnbåge.

Du hittar hela sortimentet på siba.se

#SIBA

Om SIBA: SIBA AB är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik. Vi är ett familjeföretag i tredje generation och har funnits på den svenska hemelektronikmarknaden i över 60 år. Vi säljer produkter inom ljud och bild, data och telefoni samt hushåll och personvård i våra butiker och på www.siba.se. SIBA har i dag butiker i Sverige och Norge, men finns även representerade i Danmark genom företaget ComputerCity som är en filial till SIBA AB.