SIBA AB

SIBA lanserar en ny tjänst som får saker att Funka

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 07:30 CEST

Den 1 oktober lanserade SIBA, i samarbete med Solid Försäkringar, support- och installationstjänsten Funka.

– Vi har märkt ett växande behov av kvalificerad teknisk support och möjlighet till fjärrstyrd datorhjälp, säger Fabian Bengtsson, VD på SIBA.

Funka datorsupportförsäkring är en tjänst som kunden kan köpa för att få obegränsad tillgång till teknisk support på PC, Mac och iPad, sju dagar i veckan i ett år. Därefter kan avtalet förlängas för ett år i taget.

– Tekniken vi använder oss av blir allt mer avancerad och det är inte alltid lätt att hänga med i utvecklingen, samtidigt blir vi ännu mer beroende av att den ska fungera. Nu lanserar vi en produkt som kommer att underlätta vardagen för många datoranvändare, säger Fabian Bengtsson.

Funka skiljer sig från traditionell telefonsupport genom att teknikerna även kan avhjälpa fel med hjälp av fjärrstyrning av datorn.

– Ibland räcker det inte med vägledning via telefon och våra tekniker kan då, med kundens godkännande, koppla upp sig mot datorn för att felsöka och åtgärda eventuella fel, säger Nina Jensen, produktchef på Solid Försäkringar.

SIBA tror man att den nya tjänsten kommer att bli en succé.

– Omedelbar hjälp vid tekniska problem är otroligt värdefullt och något som vi tror att många skulle uppskatta att få som gåva. Tjänsten har dessutom ett väldigt konsumentvänligt pris vilket gör den utmärkt att ge bort som julklapp, säger Fabian Bengtsson.

Om SIBA: SIBA AB är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik. Vi är ett familjeföretag i tredje generation och har funnits på den svenska hemelektronikmarknaden i över 60 år. Vi säljer produkter inom ljud och bild, data och telefoni samt hushåll och personvård i våra butiker och på www.siba.se. SIBA har i dag butiker i Sverige och Norge, men finns även representerade i Danmark genom företaget ComputerCity som är en filial till SIBA AB.