SIBA AB

SIBA öppnar ny butik i Örebro

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2015 08:36 CET

Till våren slår SIBA upp portarna för nya SIBA i Örebro. En helt nybyggd butik, fylld till bredden med det senaste inom hemelektronik, kommer då att stå redo att tillgodose kunder som söker efter hemelektronik till superlåga priser med en service utöver det vanliga.

Den nya butiken i Örebro kommer att vara belägen på området Boglundsängen med enkel åtkomst från både E18 och E20 och ca 1500 meter från city. Området genomgår en rejäl ansiktslyftning samt utbyggnad och kommer utöver SIBA att även agera värd för Rusta som öppnar till våren. Redan idag finns inom området ett väletablerat Citygross, ett av de större Systembolagen, Ica Maxi, Plantagen och Biltema med flera.

– Många av SIBAs butiker har under 2014 byggts om, med den nya SIBA-butiken i Örebro gör vi en större satsning och därmed även en markering som reflekterar vår tro på staden och handelsområdet. Framförallt kommer vi att finnas mer lättillgängliga för såväl befintliga som nya kunder, säger försäljningschef, Urban Solander.

– Området Boglundsängen är ett område som vuxit snabbt, med såväl nya bostäder och nya handelsområden som grogrund, finns alla förutsättningar för en fortsatt positiv utveckling. Inte minst då området finns beläget inom cykel- och/eller gångavstånd för cirka 65 000 innevånare men även på grund av de många kända handelsaktörerna som finns och är på väg till området, säger Johan Willerman, VD för W-Invest Fastigheter AB – som bygger och äger fastigheten där nya SIBA Örebro kommer att husera.

Mer information:

Nora Ay, PR-chef SIBA
Tel: +46 704 500 205, E-post: nora.ay@siba.se

Johan Willerman, VD W-Invest Fastigheter AB
Tel: +46 705 90 90 90, E-post: johan@w-invest.se

Om SIBA: SIBA AB är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik. Vi är ett familjeföretag i tredje generation och har funnits på den svenska hemelektronikmarknaden i över 60 år. Vi säljer produkter inom ljud och bild, data och telefoni samt hushåll och personvård i våra butiker och på www.siba.se. SIBA har i dag butiker i Sverige och Norge, men finns även representerade i Danmark genom företaget ComputerCity som är en filial till SIBA AB.