SIBA AB

SIBA satsar i Bromma

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2007 09:00 CEST

På torsdag den 23 augusti har nya SIBA Bromma premiär. Ett brett kundunderlag och tillväxtpotential ligger bakom hemelektronikföretagets satsning i Bromma Center.

Bromma Center utvecklas nu i ett av Sveriges mest köpstarka områden till att bli en av Europas ledande handelsplatser. Området besöks av 5 miljoner kunder per år med en omsättning på cirka 1,3 miljarder kronor. SIBA, som funnits i Bromma i tio år, gör en storsatsning.

– Vi tror starkt på handelsområdet i Bromma, säger Fabian Bengtsson, VD SIBA. Den fantastiska förändring som området nära Bromma flygfält genomfört det senaste året bidrar starkt till vårt beslut att satsa i området. Vi ser med spänning fram emot att möta nya och gamla kunder i en miljö och på en plats som andas framtid.

Erbjudanden på platt-TV, bärbara datorer, kameror och läckra vitvaror väntas locka stockholmarna till öppningen.
– Priserna på platt-TV och bärbara datorer är rekordlåga nu. Att folk har fått tillbaka på skatten och att många handlar elektronik nu vid skolstart kommer nog att bidra till försäljningen positivt, tror butikschefen Matti Koskiniemi.

Fakta nya SIBA Bromma
SIBA Bromma öppnade 1997 som första SIBA-varuhus i Stockholm.
Adress: SIBA Bromma, Ulvsundavägen 191
Öppettider: Onsdag 22/8 stängt
Premiärdagen: 23/8 09.00 – 20.00 (Vi öppnar redan klockan 08.30 för våra SIBA-kortskunder som också får ta med sig en vän)
Vardagar 10-19
Lördag 11-17
Söndag 11-16

För mer information Kontakta Sara Widman, 0704 500 235, informationsansvarig SIBA.

Om SIBA
SIBA har funnits på hemelektronikmarknaden i över 55 år och är en av Nordens största aktörer inom hemelektronik med 56 varuhus i Sverige, Norge och Danmark. Kärnan i koncernen är de två varuhuskedjorna SIBA och ComputerCity. Koncernen omsatte 4,5 miljarder 2005/2006.