Capee Group AB

Sibelco visualiserar sin produktion och sina nyckeltal med Capee Group

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 10:01 CET

Capee Group har fått i uppdrag att analysera, utvärdera och utveckla visualiseringen av Sibelco Nordics data. Syftet är att ledningsgruppen och den operativa personalen ska få en tydligare och mer enhetlig bild av företagets produktion och nyckeltal – samt kunna styra om produktionen i realtid för ökad lönsamhet.

Sibelco Nordic är Nordens ledande tillverkare av sand och industrimineraler. Som en del av Sibelco-koncernen ingår man i ett multinationellt företag som verkar i 41 länder med 228 produktionsanläggningar och över 10.000 medarbetare. Nu tar man hjälp av Capee Group för att visualisera sin produktion och sina nyckeltal i realtid.

– Med Capee Groups expertis inom visualisering får vi ett konkret upplägg för hur vi kan presentera information i realtid för operatörerna. Det blir då lättare att diskutera och förankra de förbättringsområden vi vill prioritera med såväl ledning som operativ personal, säger Mats Henriksson, produktionsdirektör på Sibelco Nordic.

– Capee Group är allt oftare med från början i tankarna om hur visualisering av data i realtid ska påverka avgörande nyckeltal. Vi är stolta att Sibelco väljer Capee Group som partner både för verksamhetsperspektivet och den visuella utformningen, säger Peter Nilsson, VD på Capee Group AB.

För mer information kontakta:
Peter Nilsson, VD på Capee Group AB
Mobil +46 (0)708 53 28 80, Email peter.nilsson@capeegroup.com

Capee Group AB är industrins experter på insamling och visualisering av data i realtid. Med spetsprodukter får ledning och operativ personal överblick och styrning av produktion och supply chain.