SIC Designer Sweden AB

SIC Designer lanserar ny onlinekurs

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2014 11:08 CEST

SIC Designer är ett nystartat, växande Malmöföretag som deltar i inkubatorprogrammet på MINC.  Det har blivit trendigt att sy sina egna kläder och genom våra pedagogiska onlinekurser inom textil och modedesign vill vi inspirera och motivera alla som skulle vilja sy, men inte vågar.

SIC Designer växer så det knakar! Vår storsatsning ”sew along” har fått stort genomslag och idag sitter syintresserade fördelade över hela Sverige, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder, och syr sin egen midsommarklänning med hjälp av våra instruktioner på bloggen sicdesigner.wordpress.com. I vår Facebookgrupp diskuteras, ställs frågor och läggs upp bilder på medlemmarnas framsteg i processen.

– Det är verkligen roligt att så många hittar till oss och vill vara med! säger Anna Wegelius Rying, CEO och grundare av SIC Designer. Att sy sina egna kläder är på mode igen och nya deltagare ansluter löpande.

Inför den kommande strandsäsongen lanserar SIC Designer nu onlinekursen Sy en sommartunika. Tunikan är helt ”up to date” och betydligt enklare att sy än midsommarklänningen i vår sew along.

– Tunikan kan göras lång eller kort och användas vid olika tillfällen beroende på vilket tyg och dekorationsband man använder, berättar Anna. Den passar lika bra över badkläderna på stranden som på uteserveringen i stan, eller varför inte till kvällens klubbesök. Modellen kan varieras i det oändliga, bara fantasin sätter gränser!

Vi vill att alla ska kunna vara med och sy sin egna kläder. Därför är vårt material pedagogiskt och enkelt att följa även för den som inte har så stor sömnadsvana. Våra kurser är fullmatade med bilder, kreativa råd och inspiration. Vi går igenom alla sömnadsmoment steg för steg och ger sömnadstips och tydliga instruktioner som gör det både roligt och enkelt att sy. Kör man fast är det bara att höra av sig så hjälper vi till.

Vill du veta mer om SIC Designer? Kontakta mig gärna!

Bästa hälsningar

Anna Wegelius Rying
CEO / Founder
anna@sicdesigner.se

Sic designer – onlinekurser inom sömnad, modeteckning och design
SIC Designer är en digital samlingsplats för alla som älskar kläder, mode, textil och design. Antingen det är en hobby, ett blivande yrke eller bara ett sug efter att prova något nytt. Alla är välkomna till oss!

www.sicdesigner.se köper du praktiska textila onlinekurser utan start- eller slutdatum. Du har obegränsad tillgång till kursmaterialet och kan använda det när du vill, så ofta du vill, hur länge du vill. Bli medlem gratis och ta del av våra förmånliga specialerbjudanden!

SIC Designer Sweden AB startades av Anna Wegelius Rying våren 2013.