MIKMAK

Siden och sammet från MIKMAK

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 10:41 CEST

Kuddar av Indisk dupion siden i svala vintage pasteller blandas med mustiga höstfärger ur serien med sammetskuddar. Det skapar rätt look för hösten och vintern 2010/2011.

MIKMAK är ett Göteborgs baserat företag med fokus på inredningsdetaljer. Trendriktiga färger som håller i längden och vi satsar på detaljerna. Detaljerna är viktiga för slutresultatet. Såsom dold dragkedja i samma färg som kuddfodralet, fållad söm mot dragkedjan och rikligt med sömsmån.

Fyllningen består av dun och fjäder från certifiserad tillverkare inom Skandinavien.

Vi lånar gärna ut produkter ör fotograferingar, stylinguppdrag m.m.

För högupplösta bilder kontakta vår pressansvarige Bella Håkansson på mail bella@mikmak.se

www.mikmak.se

Kontakt: bella@mikmak.se , henrick@mikmak.se

Hösten stora nyhet är kollektionen YAYA som formgivare Karin Enberg arbetat fram för MIKMAK.
Kärlek till hantverk och kvalité utmärker kuddkollektionen. Organiska mönster möter elegant dupionsiden och anknyter till såväl afrikansk textil som svensk kurbits.

Kollektionens stilfulla mönster och textil samverkar i ett modernt uttryck där screentryck kombineras med
råsilkets taktila, sköna struktur. YAYA passar utmärkt ihop med MIKMAKs övriga kuddsortiment!

Karin Enberg arbetar med mönsterformgivning och grafisk formgivning i Sverige och Storbritannien. Med flera års erfarenhet av mönsterformgivning mot inredning och offentlig miljö designar hon mönster som påverkar sin omgivning.

Kollektionen finns i flertalet färger.

MIKMAK

Ett svenskt företag inriktat på inredningsdetaljer. Vårt kontor och lager ligger i Göteborg. Tillverkningen sker inom skandinavien och i Asien. MIKMAK står för kvalitet, design och trygghet. När du väljer MIKMAK kan du vara säker på att få bra kvalitet, trendsäkra färger och hög service.

DETALJER

För oss på MIKMAK är detaljerna viktiga, vilket påverkar slutresultatet.

Smådetaljer som att kanten på innersidan vid dragkedjan skulle vara sydd och inte overlock, så att inte trådar kunde gå upp och fastna i dragkedjan. Bra sömsmån som ger starka sömmar. Infärgade dragkedjor som dolts för att smälta in i textilierna. Innerkuddar med extra mycket certifierat dun för stadga och passform.

På doftljusen är viktigt att de inte har för "stickande" doft, likaså att det skall gå att källsortera delarna. Ljusen tillverkade i paraffin. Vi har valt paraffin då det är det mest använda vaxet inom ljus i världen då detta är en restprudukt från industriell tillverkning.

För ex. soja- och palmvax skövlas idag regnskog för att ge plats åt snabbväxande grödor som bl.a ger olja/vax. Vilket vi inte vill stödja. Vi vill också ha en så god miljömedvetenhet och human tanke bakom allt som produceras.

Vid frågor eller bilder, kontakta Bella Håkansson 0735-134106 eller Henrick Eriksson 0702-481051 eller via mail ; info@mikmak.se
www.mikmak.se