SIF

Sifmedlemmar påverkar på nätet inför kongress 2004

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2003 11:40 CEST

Sif har beslutat att förbundets nästa kongress ska hållas på mässan i Göteborg den 15-19 november 2004. I dag startar förberedelserna på allvar när Sif öppnar sin kongresswebb. Webbsidan är öppen för alla medlemmar som genom en enkät kan påverka Sifs handlingsprogram som kongressen ska fastställa.

- Det är oerhört viktigt att våra medlemmar tar vara på chansen att påverka förbundets framtida arbete för ett bättre arbetsliv. Vi erbjuder även våra yrkesverksamma medlemmar möjligheten att skriva motioner till kongressen direkt via webben, säger Sifs förbundsordförande Mari-Ann Krantz.

I Göteborg samlar Sveriges näst största fackförbund, räknat till antalet yrkesaktiva medlemmar, totalt 180 ombud som, tillsammans med förbundsstyrelse och revisorer, bl a ska besluta om ett nytt handlingsprogram.

- Demokrati och delaktighet är ledord som skall genomsyra kongressarbetet. Vi kommer denna gång, liksom kongressen 2000, att använda oss av kreativa arbetsformer som skapar en levande kongress där alla ombud deltar i diskussionerna. Resultaten av kongressen var mycket goda och vi finslipar nu ytterligare arbetsformerna i syfte att utveckla det demokratiska arbetet, säger Mari-Ann Krantz.

Presskontakt:
Presschef Louise Gerdemo Holmgren, tel: 08-508 979 68, 070-549 79 78, louise.gerdemo.holmgren@sif.se,
Pressekreterare Mikael Lundström, tel: 08-508 972 33, 070-549 79 68, mikael.lundstrom@sif.se,
Informationschef Laila Edholm, tel: 08-508 972 32, 070- 689 72 32, laila.edholm@sif.se

Pressjour tel: 08-508 972 02