Tura Scandinavia AB

SIGMA 18-300 F3.5-6.3 DC MACRO OS HSM

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2014 08:00 CEST

Sigma lanserar nu en ny superzoom inom C-serien med hög prestanda och ett OS system med 3.5 stegs förbättrad kompensation. Objektivet har 4 FLD (F Low Dispersion) glaselement, som har prestanda som motsvarar fluorit samt ett SLD (Special Low Dispersion) glaselement. Detta minimerar kromatisk aberration och levererar en tydlig bildkvalitet med hög färgåtergivning över hela zoom omfånget. För bekväm och smidig användning med högt zoomomfång (16,6 gånger), har Sigma utvecklat en större HSM motor för detta objektiv. Den är tillräckligt kraftfull för att säkerställa hög hastighet och tyst autofokus. Detta objektiv är en mångsidig superzoom och fungerar till fotografering av många typer av motiv. Objektivet är tillverkat av komposit TSC vilket ger en hög precision, speciellt vid temperaturförändringar. Det har även bajonettfattning av mässing för hög noggrannhet och hållbarhet.

Innan leverans genomgår objektiven en kontroll och utvärdering av Sigmas system (A1) som använder en 46MP Foveon X3 bildsensor. Med den kan tidigare oupptäckta högfrekventa detaljer hamna inom ramen för granskning och korrigering. Med Sigmas USB docka kan detta objektiv uppgraderas och individuell finjustering av  fokus och andra parametrar kan göras efter egna önskemål. Sigma är en av ett fåtal tillverkare vars produkter ner till minsta detalj är ”Made in Japan”.

Sigma 18-300mm f/3.5-6.3 DG Macro OS HSM kommer med fattning för Canon, Nikon och Sony.
Rekommenderat pris 4999 SEK.

Art.nr: 300860 - Sigma 18-300mm f/3.5-6.3 DG Macro OS HSM Canon
Art.nr: 300861 - Sigma 18-300mm f/3.5-6.3 DG Macro OS HSM Nikon
Art.nr: 300861 - Sigma 18-300mm f/3.5-6.3 DG Macro HSM Sony

Specifikation
Objektivkonstruktion: 17 element i 13 grupper | Minsta bländare (W): F22 | Filterstorlek: ø72mm | Bildvinkel (SD1): 76.5°-5.4° | Minsta fokuseringsavstånd: 39cm | Mått (diameter x längd): ø79mm x 101.5mm | Antal bländarlameller: 7 (rundade) | Maximal förstoringsgrad: 1:3 | Vikt: 585g |

Sigma marknadsförs av Tura Scandinavia AB
www.turascandinavia.com

Tura Scandinavia AB är ledande nordisk distributör av tillbehör inom ljud & bild, data, foto & video, gaming, hem & fritid, mobil och gps. Vår filosofi är brett sortiment, starka varumärken och snabba leveranser. Vi bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö. Vår vision är att vara den bästa och mest inspirerande partnern för våra återförsäljare. Gear By Carl Douglas är Tura Scandinavias eget varumärke. Gear By Carl Douglas skapar produkter som kan kombineras med en modern livsstil.