Tura Scandinavia AB

SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A (ART)

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 08:30 CET

Japanska SIGMA arbetar hårt med att kategorisera sina objektiv efter deras nyligen presenterade ”Global Vision”. Alla nya objektiv som tillverkas får avsevärda förbättringar i kvalitet både vad gäller material, konstruktion och bildresultat. Även redan befintliga objektiv uppdateras och först ut att genomgå denna uppgradering är SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A. Bokstaven A står för att objektivet tillhör Art-serien. Där ingår objektiv utformade med tyngdpunkt på optisk prestanda, mekanik och kvalitet avseende färgåtergivning, konrast och skärpa. Art-serien levererar  hög nivå vad gäller konstnärlig kvalitet. Exempel på Art är ljusstarka objektiv, vidvinklar, ultravidvinklar, makro och fisheye med flera som lämpar sig fotografering av landskap, porträtt, stilleben och närbilder.

SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A har enastående optisk prestanda för att till fullo leverera kvalitet på alla avstånd. Optiken är optimerad för att förhindra förlust av bildkvalitet vid kanterna av fotografier. Den har dubbel asfärisk lins vilket minimerar sfärisk distorsion, astigmatism och koma. Objektivet har en flerskiktsbeläggning vilket minskar bländning och skuggor. Detta ger skarpa bilder med hög kontrast även i motljus. Uppgraderingen innebär att objektivet fått förbättringar i form av material men även genom att det genomgått kontroll och utvärdering av Sigmas egenutvecklade system (A1) som använder en 46MP Foveon X3 bildsensor. Nu har tidigare oupptäckta högfrekventa detaljer hamnat inom ramen för granskning och korrigerats. Under 2013 lanseras dessutom en USB-docka med vilken nya objektiv kan uppgraderas och justeras parameter för parameter. Genom att ansluta objektivet till en dator och via kontroller finjustera till exempel fokus eller andra parametrar kan du anpassa dem efter dina egna önskemål. Objektivet är förberett för detta system. SIGMA är en av ett fåtal tillverkare vars produkter ner till minsta detalj är ”Made in Japan”. SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A kommer med fattning för Canon, Nikon och Sigma.

SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A CANON – art.nr: 300416
SIGMA 30mm F1.4 DC HSM A NIKON – art.nr: 300417

Specifikation (för SIGMA)
Objektivkonstruktion: 8 element i 9 grupper | Minsta bländare: F16 | Filterstorlek: ø62mm | Bildvinkel (SD1): 50.7° | Minsta fokuseringsavstånd: 30cm | Mått (diameter x längd): ø74.2mm x 63.3mm | Antal bländarlameller: 9 (rundade) | Maximal förstoringsgrad: 1:6.8 | Vikt: 435 g

SIGMA Global Vision: http://www.sigma-global.com

För mer information - kontakta Sigma Brand Manager Juha Tegelholt.
Telefon: 0300-56 89 27 ▪ Mobiltelefon: 0733-51 52 78 ▪ E-post: juha.tegelholt@turascandinavia.com

Tura Scandinavia AB är ledande nordisk distributör av tillbehör inom ljud & bild, data, foto & video, gaming, hem & fritid, mobil och gps. Vår filosofi är brett sortiment, starka varumärken och snabba leveranser. Vi bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö. Vår vision är att vara den bästa och mest inspirerande partnern för våra återförsäljare. Gear By Carl Douglas är Tura Scandinavias eget varumärke. Gear By Carl Douglas skapar produkter som kan kombineras med en modern livsstil.