Tura Scandinavia AB

SIGMA 60mm F2.8 DN A (ART) – nytt objektiv till spegellösa kameror

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 10:00 CET

Nu lanserar SIGMA ytterligare ett objektiv till spegellösa kameror – SIGMA 60 mm F2.8 DN A (ART). Det är ett högpresterande kort teleobjektiv med en bildvinkel som motsvarar 120mm på Micro Four Third systemet och 90mm på E-mount systemet (motsvarande 35 mm brännvidd). Det har avancerad optisk teknik värdig sin plats i Sigmas produktlinje ART. Där ingår objektiv utformade med tyngdpunkt på optisk prestanda, mekanik och kvalitet avseende färgåtergivning, kontrast och skärpa. SIGMA 60 mm F2.8 DN A har metall på nästan alla externa delar av linsen och fotografen kan välja mellan svart eller silver. Det har linjär AF-motor som flyttar objektivet direkt utan behov av växlar eller andra extra mekaniska delar. Ett system som säkerställer korrekt och tyst autofokusering, vilket gör objektivet utmärkt för att både spela in video och ta stillbilder. Även befintligt sortiment inom utbytbara objektiv för spegellösa kameror uppgraderas nu till ART-serien. Det gäller både standardobjektivet SIGMA 30mm F2.8 DN A och vidvinkelobjektivet SIGMA 19mm F2.8 DN A. Alla objektiv genomgått kontroll och utvärdering av SIGMA’s egenutvecklade system (A1) som använder en 46MP Foveon X3 bildsensor. Nu har tidigare oupptäckta högfrekventa detaljer hamnat inom ramen för granskning och korrigerats. SIGMA är en av ett fåtal tillverkare vars produkter ner till minsta detalj är ”Made in Japan”. SIGMA 60 mm F2.8 DN A kommer med fattning för Micro Four Thirds och för Sony E-mount i svart respektive silver.

Specifikation (for Micro Four Thirds)
Objektivkonstruktion: 8 element i 6 grupper | Minsta bländare: F22 | Filterstorlek: ø46mm | Bildvinkel (SD1): 20.4° (Sony E-Mount: 26.6°) | Minsta fokuseringsavstånd: 50cm | Mått (diameter x längd): ø60.8mm x 55.5mm | Antal bländarlameller: 7 (rundade) | Maximal förstoringsgrad: 1:7.2 |

SIGMA Global Vision: http://www.sigma-global.com

För mer information - kontakta Sigma Brand Manager Juha Tegelholt.
Telefon: 0300-56 89 27 ▪ Mobiltelefon: 0733-51 52 78 ▪ E-post: juha.tegelholt@turascandinavia.com

Tura Scandinavia AB är ledande nordisk distributör av tillbehör inom ljud & bild, data, foto & video, gaming, hem & fritid, mobil och gps. Vår filosofi är brett sortiment, starka varumärken och snabba leveranser. Vi bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö. Vår vision är att vara den bästa och mest inspirerande partnern för våra återförsäljare. Gear By Carl Douglas är Tura Scandinavias eget varumärke. Gear By Carl Douglas skapar produkter som kan kombineras med en modern livsstil.