Universal Music Sweden

Sigma intar förstaplatsen på Englandslistan för andra gången i år med singeln Changing

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 16:53 CEST

Sigmas singel Nobody To Love har under året inte bara kammat hem flertalet listettor utan är även en av 2014 års mest sålda och streamade singlar i England. Peppade av framgången försvann den engelska producentduon snabbt in i studion igen. Med sig hade de sångerskan Paloma Faith, en hel orkester samt Ella Eyre som har medverkat i textförfattandet. Produktionen resulterade i monsterhiten Changing som nu har intagit förstaplatsen på Englandslistan. Det är duons andra förstaplacering i England bara under 2014.

Det episka drum and bass-spåret premiärspelades av Annie Mac på BBC Radio 1. Låtens musikvideo är inspelad i Miami där vi ser sångerskan Paloma utforska stadens gator innan hon möter upp Sigmas Cameron och Joe.

Kolla in musikvideon: http://po.st/ChangingVEVO

Efter sommaren som bjöd på ett fullspäckat turnéschema med spelningar på bland annat Ministry of Sound, Glastonbury och Ibiza Rocks, fortsätter Sigma tillbringa tid i studion för att jobba på nya hits.