Wise Group

Sign On stämmer för databasintrång

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2005 14:16 CEST

Sign On stämmer och polisanmäler innehavarna av en webbplats. De personer som driver webbplatsen har kopierat de dokument och den databas som utgör Sign Ons tjänst Office för att sälja dem i eget namn och har därmed gjort sig skyldiga till intrång i Sign Ons upphovsrätt och brott enligt upphovsrättslagen.

I stämningsansökan kräver Sign On att tingsrätten vid vite förbjuder innehavarna att fortsätta verksamheten. Sign On kräver dessutom att innehavarna betalar ersättning och skadestånd för intrånget.

”Intrånget gäller inte vårt kärnområde HR, men det får aldrig råda något tvivel om att vi är beredda att kraftfullt försvara vår upphovsrätt. Detta är ett glasklart intrång”, säger VD Marika Philipson.

Tjänsten Office erbjuds i första hand som ett komplement till Sign Ons HR-tjänster. Den innehåller bland annat grundläggande juridiska avtal, mallar för affärsbrev och dokument inom ekonomi och administration.

Sign On ser för närvarande över strategin för en vidareutveckling av tjänsten Office. Översynen beräknas vara slutförd under hösten.

Stockholm, den 25 oktober 2005

Marika Philipson, VD
tel 08 - 555 29 00 03
e-post marika.philipson@signon.se

Sign On erbjuder kvalitativ rådgivning och innovativa lösningar som förenklar och effektiviserar det praktiska och strategiska HR-arbetet. Sign Ons erbjudande innefattar allt från standardiserade och kundanpassade tjänster som levereras via Internet till avancerad HR-rådgivning, rekrytering, karriärcoachning och chefsutbildning. Verksamheten består av affärsområdena HR-OnLine, HRM och Wise Karriär. Sign On (SION) är noterat på OMX Stockholmsbörsens O-lista. Företaget har kontor i Stockholm och Helsingborg.