Signal – Center för samtidskonst

Signal och framtiden

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 22:19 CET

Kära publik, vänner och kollegor

Efter en lång period av ovisshet kring Signals framtidsutsikter kan vi nu berätta att det finns glädjande nyheter. Stiftelsen framtidens kultur har i dagarna meddelat att de vill stödja Signal- Center för samtidskonst innan stiftelsen slutligen läggs ned 2011. Detta betyder att vi kan undvika en nedläggning och istället kraftfullt satsa på de närmsta säsongerna.

I och med detta oväntade men mycket positiva besked har vi nu påbörjat ett intensivt arbete med att utveckla och renodla de delar som är utmärkande och betydelsefulla för Signals verksamhet och vår entusiastiska publik. Vi kommer tydligt satsa på att fördjupa det konstnärliga och det curatoriska arbetet, utveckla residencies för konstnärer och curatorer, och bygga ut det nationella och internationella nätverk kring vårt konstnärsarkiv.

Vi planerar en rad spännande förändringar och nylanseringar och ser med förväntan fram emot den tid som nu kommer att följa!

Vi håller er uppdaterade!

Signal - Center för samtidskonst
Södra Skolgatan 31, entré: Barkmansgatan