SIGNERAT.se - designmarknaden på nätet

SIGNERAT.se blir en del av IQube

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 16:14 CEST

Efter lanseringen av SIGNERAT.se i maj 2008 har grundarna överväldigats av positiv respons från både kunder, formgivare och press. Nu tar de hjälp av företagsinkubatorn IQube för att vidareutveckla designmarknaden till en självklar mötesplats på nätet för svensk design.

Visionen är att kunna erbjuda den mest spännande svenska designen just nu, allt samlat på en och samma plats - tillgängligt och enkelt för alla att köpa. På den nätbaserade designmarknaden finns nu roliga, snygga och praktiska produkter från över 170 formgivare från hela landet, inom så skilda områden som barnkläder, smycken, tapeter, ljusstakar och hundaccessoarer.

­- Som formgivare själva så visste vi att behovet av en gemensam marknadsplats på nätet fanns, men vi är fortfarande imponerade av hur många duktiga formgivare det finns spridda över landet, säger Anna Tiles, grundare och säljaransvarig på SIGNERAT.se.

För att möta efterfrågan och kunna utveckla och förbättra designmarknaden blir nu SIGNERAT.se en del av IQube.

- Även om vi har ett fantastiskt år bakom oss så är vi övertygade om att vi bara påbörjat den här resan. Med Iqubes stöd och nätverk kommer vi att ännu snabbare kunna skapa den bästa mötesplatsen för svensk design, säger Maria Richardsson, grundare och marknadsansvarig.

- Att vara egenföretagare innebär en oerhörd frihet och tillfredsställelse, och vi hoppas att vi genom SIGNERAT.se kan inspirera och hjälpa fler formgivare att förverkliga sina drömmar och utveckla sitt företagande

- Signerat.se har genom hårt arbete redan kommit en bra bit på vägen. Vi välkomnar dem nu till IQube och gläds åt att sätta igång att stödja dem i deras ambition att påskynda tillväxten i sitt företag, säger Michael Freudenthal, Operativ Chef på IQube.

IQube är en av Nordens största inkubatorer med över 80 bolag i portföljen och erbjuder en kreativ och dynamisk miljö som på alla sätt stödjer drivna entreprenörer i den kritiska uppstartsfasen. Fokus ligger på individ, mångfald och försäljning snarare än på idé, organisation och process. IQube har ingen ambition att bygga entreprenörens bolag, det är upp till entreprenören själv. Fokus ligger däremot på att stärka entreprenören som individ, så att hon snabbare kan bygga och skapa tillväxt i sitt företag. IQube har ett brett fokus med avseende på branscher och kompetenser som sammantaget skapar en unik mångfaldsmiljö.

Företaget grundades år 2004 av Johan Staël von Holstein och finns idag representerat i Stockholm och Göteborg.

För mer information, kontakta:

Maria Richardsson, grundare och marknadsansvarig, 073-708 11 05, maria@signerat.se

Anna Tiles, grundare och säljaransvarig, 070-598 95 09, anna@signerat.se

SIGNERAT är en designmarknad på nätet för alla som vill formge och sälja egna produkter - och för alla som är intresserade av svensk, unik design. Idén till företaget tog form hösten 2007 när grundarna, Anna Tiles och Maria Richardsson - båda egenföretagande, grafiska formgivare - själva saknade enkla sätt att marknadsföra egendesignade produkter på. Missionen för SIGNERAT är stödja Sveriges formgivare i arbetet att nå ut till en bred marknad. SIGNERAT.se är en del av IQube.